Cei mai performanți utilizatori ai aplicației Beez, startup creat de Lucian Cramba și Vasile Tamaș în Cluj, sunt din generația millennials, „în general persoane între 23 și 35 de ani”, care fie sunt acum la primul job, fie sunt avansați în carieră și câștiga peste medie. Iată cum folosesc aceștia aplicația de cash-back Beez.

FinTech-ul Beez, prezent și în prima Harta a Fintech-ului românesc, a obținut recent o finanțare de 1,2 milioane de euro din partea GapMinder și RocaX, pentru a-și continua expansiunea pe piața din Marea Britanie, unde a ajuns să aibă deja parteneriate cu peste 2.000 de comercianți.

Lucian Cramba, unul dintre fondatori, a povestit în cadrul podcastului Future Banking cu numărul 19 despre provocările intrării pe o piață imensă din punct de vedere al volumelor de ecommerce, dar și despre noua rundă de finanțare – de 5-7 milioane de euro – pe care o caută în acest an.

Noi ne uităm la mai mulți investitori care înțeleg Fintech și sunt aliniați cu modelul nostru, dar se pare că în zonele astea (Marea Britanie și Vestul Europei - n.r) este mult mai ușor să atragi capital - Lucian Cramba

Generația millennials folosește Beez ca un "tool de budgeting"

Co-fondatorul Beez a identificat un segment de utilizatori foarte performant, mai exact generația care a intrat în câmpul muncii în 2009-2010, dar părinții lor au fost prinși de criza financiară.

"De aceea, 80% dintre ei nu au card de credit și nici nu vor avea vreodată. Toți sunt cu cardul Revolut la noi în aplicație, cred că sunt 70% cu cardul Revolut. Nici eu personal nu am un card de credit. Ca tipologie de consumatori, această generație este total diferită de educația financiară pe care am primit-o noi din generația mai veche. Ei își doresc beneficiul imediat, dar îi ajută să și economisească", a explicat Lucian.

Despre comportamentul financiar al generației millennials și al generației Z vorbim în cadrul unui panel dedicat la conferința Future Banking. Te poți înscrie ACUM la eveniment pentru a beneficia până pe 20 martie de reducerea Super Early Bird.

Este aceeași generație care până acum 3-5 ani, când nu erau în câmpul muncii, își piratau filmele sau descărcau mp3-uri online, dar imediat ce au avut un prim job și un venit stabil și-au făcut subscribție pentru Netflix sau Spotify. Mie mi-a luat 6 luni până să iau decizia asta, ca și cum ar fi fost cine știe ce credit.

“Aceștia sunt plătitori buni și fac commitment foarte ușor, dar totul este despre instant gratification. Am observat că această tipologie de utilizatori este foarte pregătită să facă un commitment pentru 4 rate la un produs dacă primește produsul pe loc, în schimb nu are disciplina financiară să își adune banii", subliniază co-fondatorul Beez.

Expansiunea în Londra, o decizie bazată pe cifre

Lucian Cramba a explicat în cadrul podcastului Future Banking că decizia de a duce Beez pe piața din Marea Britanie a fost destul de simplă, bazată pe cifrele din e-commerce.

Alte aspecte care au motivat decizia celor doi fondatori au ținut de limbă, tehnologie, dar și de logistică, din Cluj-Napoca plecând spre Londra 3 avioane dimineața, iar seara se întorc alte 3.

„Nu putem să zicem că ne-a ajutat cineva să intrăm în piața respectivă. Am început să abordăm magazinele individual...având deja un value-proposition destul de bun l-am calibrat pentru Marea Britanie. A mers mult mai ușor adopția decât în România. Și după ce am prins rădăcini acolo am început să găsim parteneri locali sau consultanți. Avem acum și un punct de lucru și urmărim să transformăm compania într-un holding și să avem doar o sucursală în România”, a concluzionat Lucian.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri