FinTech-ul romanesc Beez, fondat in Alba Iulia in prima jumatate a anului 2018, a depasit borna de 50.000 de utilizatori luna aceasta. Am discutat cu Vasile Tamas si Lucian Cramba, cofondatori ai aplicatiei, despre planurile pe care le au in 2019.

Cei 50.000 de utilizatori Beez au realizat pana in acest moment tranzactii in valoare totala de aproximativ 800.000 de euro, pentru care au primit cashback de peste 27.000 de euro. Cea mai mare suma pe care un utilizator a obtinut-o prin intermediul functiei cashback s-a ridicat la 200 de euro si a fost oferita pentru achizitionarea unei componente auto. In luna ianuarie a acestui an, cel mai mare volum de comisioane obtinut de utilizatori, 30%, a provenit in urma vacantelor cumparate de pe Booking.com, pe locul doi situandu-se AliExpress.

“Categoria care a adus cel mai mare volum al comisioanelor in luna ianuarie a fost cea dedicata vacantelor. In jur de 30% dintre comisioanele oferite prin intermediul componentei de cashback au venit de la Booking.com, platforma fiind urmata pe pozitia a doua, cu 20%, de catre AliExpress, unde sunt inregistrate cele mai multe tranzactii, 250 pe zi, insa multe dintre ele au valori mici”, precizeaza Vasile Tamas, co-fondator Beez.

Prin intermediul functionalitatii “”sweet deals””, ce iti ofera acces la produse reduse considerabil daca alegi sa le achizitionezi din banii economisiti in aplicatie, 3 dintre dintre utilizatori au intrat in posesia iPhone-urilor Xs puse la bataie de catre Beez.

“Au fost mai multi utilizatori ale caror economii acumulate in aplicatia Beez au depasit 1.099 de lei, insa doar 3 dintre ei au optat pentru achizitionarea unui iPhone Xs la aceasta suma, smartphone pus in joc in cadrul provocarilor “sweet deals” ce isi propun sa ii motiveze pe utilizatori sa isi atinga obiectivele de economisire”, povesteste Lucian Cramba, co-fondator Beez.

BRD isi digitalizeaza complet...
Citeste si: BRD digitalizeaza complet procesul de accesare a fondurilor mutuale

Dincolo de suma obtinuta prin intermediul componentei de cashback, utilizatorii trebuie sa isi mai invite 10 prieteni in aplicatie si sa faca minim 30 de tranzactii pentru a avea acces la provocarile “sweet deals”.

Beez Pay, optiunea prin care vor sa ii descurajeze pe utilizatori sa isi faca un credit pentru cumparaturi

FinTech romanesc Beez Beez Pay

Una dintre optiunile care vor fi lansate in acest an se numeste Beez Pay, ea fiind deja testata in randul a 250 de utilizatori. Cofondatorii aplicatiei isi propun sa ii motiveze pe acestia sa renunte la ideea de a cumpara diverse bunuri accesand produse de credit si sa aleaga in schimb sa se concentreze mai mult pe achizitionarea acestora in urma unui proces de economisire.

Astfel, in cazul in care utilizatorii au o suma de 700 de lei in aplicatie, obtinuta prin intermediul componentei de cashback in urma tranzactiilor, acestia pot pune drept “garantie” aceasta suma. Prin intermediul functionalitatii Beez Pay, ei pot cumpara un produs a carui valoare nu depaseste economiile acumulate in Beez si il pot plati in termen de 60 de zile. In cazul in care plata nu este efectuata, echivalentul acelei sume va fi retras din economiile disponibile in Beez, insa fara a mai primi cashback.

“Suntem un marketplace care le ofera oamenilor posibilitatea de a-si realiza cumparaturile obisnuite, dar care isi propune sa ii dezobisnuiasca de ideea de credit, pentru ca in momentul in care isi fac un credit, dobanda le diminueaza veniturile. Vrem sa isi tina banii in continuare in Beez si sa ii foloseasca drept garantie pentru a-si cumpara produse pe care le pot plati in viitor, crescandu-si astfel veniturile prin cashback-ul pe care il primesc”, explica Vasile.

pAIdAnalityx: Povestea...
Citeste si: FinTech-ul romanesc care depisteaza platile eronate ale companiilor

Pe viitor, ca un plus adus optiunii Beez Pay, cofondatorii FinTech-ului romanesc precizeaza ca sunt in cautarea unei solutii prin care sa le garanteze utilizatorilor pretul produsului pe care il cumpara ca fiind cel mai bun.

“Pe partea de infrastructura suntem pregatiti sa introducem aceasta componenta prin care sa ii asiguram clientului posibilitatea de a obtine cel mai bun pret, insa mai trebuie sa rezolvam partea de legislatie. Apoi, in cazul in care un utilizator foloseste Beez Pay, noi ii garantam ca nu rateaza nicio oferta desfasurata pentru acel produs in perioada destinata platii. Daca l-a cumparat astazi si peste 3 saptamani acel produs a fost introdus de retailer intr-o promotie in care este redus cu 10%, noi o sa acoperim diferenta”, explica Lucian Cramba(foto).

Cofondatorii isi doresc sa le ofere utilizatorilor posibilitatea de a beneficia de cashback si pentru cumparaturilor offline. Au inceput deja discutiile cu un procesator de plati din Romania, iar in cazul in care acestea se vor concretiza, utilizatorii Beez ar urma sa primeasca cashback si pentru cumparaturile facute la magazinele fizice ale celor peste 480 de parteneri, sumele fiind stocate direct in aplicatie.

De asemenea, Lucian considera ca anul acesta este cel in care vor reusi sa se extinda pe mai multe piete din strainatate, prima dintre ele fiind Regatul Unit al Marii Britanii.

Introdu codul "Wall-Street" in sectiunea "Profil" din aplicatia Beez, in campul dedicat codurilor promotionale si vei primi un bonus de 10 lei.


Se intoarce roata: Un...
Citeste si: Se intoarce roata: Un start-up FinTech vrea sa cumpere o banca


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Future Banking Fire Pitch: adu-ti startup-ul in fata investitorilor