Barbu, IT Smart Systems: Băncile vor continua sa investeasca in imbunatatirea canalelor digitale, in special in adaugarea unor noi functionalitati generatoare de venituri

Băncile de pe piața locală vor continua să investească destul de mult în imbunătățirea canalelor digitale, în special prin adăugarea unor noi funcționalități generatoare de venituri, precizează Cristian Barbu, Managing Partner IT Smart Systems în cadrul conferinței Future Banking.

Dacă în mod tradițional, aplicațiile de mobile și Internet Banking erau gândite în așa fel încât clienții existenți să aibă posibilitatea de a opera produse precum extrasul de cont sau realizarea plăților, se observă de ceva timp o tendință în rândul băncilor oferirea prin intermediul canalelor digitale posibilitatea de a deschide o nouă relație cu banca prin soluții precum cele de creditare.

”Anticipez că această tendință se va păstra și mai mult și va fi accelerată de impulsul pe care criza actuală îl dă mediului de afaceri și mai ales instituțiilor statului. Am aici în vedere fenomene pe care deja le vedem întâmplându-se, precum acceptarea și adoptarea pe scară largă a semnăturii calificate”, precizează Cristian Barbu.

Transformarea digitală încă nu e o prioritate pe agenda managerilor

Reprezentantul IT Smart Systems mărutisește că, deocamdată, transformarea digitală nu pare a fi pe agenda managerilor, însă acest lucru este infleunțat și de faptul că actuala criză generată de pandemia de COVID-19 a luat pe nepregătite mediul de afaceri, obligându-l să își regândească prioritățile.

”Organizații mari cum sunt băncile, trebuie să își reanalizeze prioritățile, să își refacă planurile, ceea ce poate dura ceva mai mult decât le-ar plăcea. Am văzut însă și reactii imediate, precum investiții în infrastructura ce facilitează lucratul de la distanță pe scară largă. Lucrurile se întâmplă, doar că in funcție de anumite priorități”, explică Barbu.

Referitor la direcția pe care ar trebui să o urmeze băncile în ceea ce privește digitalizare interacțiunii cu clienții, Barbu consideră că o abordare de tip omnichannel este soluția care permite băncilor să ofere o experiență unificată indiferent de canalul prin care sunt accesate serviciile bancare.

”Pentru bănci este foarte important să fie lângă client oricând acesta are nevoie de serviciile bancare și în forma în care clientul preferă să le acceseze. Pe de altă parte. un proiect omnichannel este doar un facilitator care permite o interacțiune mai bună între bănci și clienți, deschizând drumul către adevărata provocare: transformarea digitală în profunzime a băncilor, pentru că fără o integrare foarte bună între sistemel informatice și un grad ridicat de automatizare a proceselor de lucru, degeaba deschizi canalul de comunicare dacă experienta oferită nu se ridică la un anumit nivel”, concluzionează Barbu.

Cristian Barbu a participat la conferința Future Banking, organizată de wall-street.ro în parteneriat cu ING Bank (Innovation Partner), Smart Fintech (Gold Partner), Banca Comercială Română (gold partner), Elevator Lab - powered by Raiffeisen (Gold Partner), Temenos (Gold Partner), Orange Money (Silver Partner), Banca Transilvania (Silver Partner), UniCredit Bank (Silve Partner), Modex (Silver Partner), First Bank (Silver Partner), Namirial Group (Silver Partner), Raiffeisen Bank (Silver Partner), CEC Bank (Silver Partner), Mastercard (Silver Partner), RocaX (Silver Partner), Twispay (Silver Partner), Prime Dash (Silver Partner), TBI Bank (Silver Partner), Beez (Silver Partner), Citi (Silver Partner).

Citeste si:
A&D Pharma are un nou director de relatii cu investitorii
A&D Pharma are un nou...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Citește și
De unde vor pensionarii să fie luați bani pentru majorarea cu 40%
Setari Cookie-uri