Gus Desbarats, presedinte la compania de design tehnologic Alloy, si unul dintre cei mai apreciati experti pe aceasta nisa, considera ca atunci cand vorbim de design-ul gadget-urilor, o minte creativa poate sa isi imagineze orice. Arta si profesionalismul constau in a depasi tentatiile si sa construiesti un produs care sa gaseasca cai pentru a fi usor de folosit, util si, chiar si in momentele in care da erori, sa fie placut.

WALL-STREET.ro a avut ocazia sa sustina un scurt interviu cu Gus, in preambulul Bucharest Technology Week din Bucuresti. Desbarats a lucrat pentru companii precum BT, HP, Toshiba, Intel sau Samsung, fiind totodata presedinte al British Industrial Design Association si castigator al peste 40 de premii de design.

WALL-STREET.ro: Ce s-a schimbat in ceea ce priveste factorii ce tin de design in industria gadget-urilor, din 2007-2008? Care sunt principalele diferente?
Gus Desbarats: Pe masura ce numarul device-urilor creste, facand viata utilizatorilor mai complicata, clientii fac cativa pasi inapoi si incep sa doreasca din ce in ce mai multa simplitate. Parte din acest concept tine de UX, insa oamenii nu vor gadget-uri “stand alone”, de sine statatoare, vor ca device-urile lor sa fie interconectate, sa faca parte dintr-un ecosistem mai mare.

Totodata, oamenii sunt din ce in ce mai atenti la probleme de privacy – nu au probleme in a impartasi, insa procesul trebuie sa fie, per total, mai transparent.

W-S.ro: Care ar fi cea mai mare provocare atunci cand vorbim de construirea “design-ului perfect” pentru un smartphone?
GD: Nu am un singur raspuns. Smartphone-urile au fost adoptate de mass market, asa ca sunt foarte provocatoare: trebuie sa se diferentieze intre ele, in special de device-urile Apple. Daca vorbim de alte gadget-uri tech, acestea vin cu provocari diferite – cum sa isi depaseasca statutul de simplu “gadget” si, la un moment dat, sa devina un accesoriu care sa se integreze normal in viata de zi cu zi.

W-S.ro: Cum ai descrie concurenta pe design dintre companii, in prezent, comparat cu acum 6-7 ani?
GD: Mult mai importanta si la un loc mult mai “de cinste”. Cu toate acestea, inca nu este inteleasa la acelasi nivel, de toate companiile. Inca exista lacune mari intre liderii care creeaza experiente inovatoare si “followerii” care creeaza “obiecte”.

Limita imaginatiei in tehnologie

W-S.ro: Multi clienti se plang de lipsa de imaginatie/inovatie atunci cand vorbim de design-ul smartphone-urilor; ce crezi ca va urma? Vom fi martori ai unei schimbari majore a pietei, in urmatorii ani?
GD: Da, exista potential pentru inovatii majore. Latimile de banda ale terminalelor mobile inseamna ca conceptul de device-uri de sine statatoare va insemna din ce in ce mai putin. Oamenii vor avea acces la date din diferite platforme – wearables, in masini, in birouri mobile si asa mai departe.

Totodata, controlul se va realiza printr-o multitudine de mijloace, si nu doar butoane – vorbim de realitate amplificata, control natural prin gesturi, voce etc.

W-S.ro: Care a fost cel mai dificil/provocator proiect la care ai lucrat, si de ce?
GD: Am fost director al identitatii device-urilor BT in ultimii 26 de ani, peste 1.000 de device-uri, insa privesc aceasta experienta ca pe un tot unitar, care a evoluat si evolueaza. Fiecare proiect contine un mix de provocari: device-urile BT trebuie sa fie extraordinare, astfel incat experienta utilizatorilor sa fie cat mai simpla si placuta, pe intreg procesul de folosire – de la felul in care arata la reclamele TV, pana la felul in care se comporta cand ceva merge gresit.

BT outsourceaza partea de manufactura si inginerie catre terte companii, de obicei de partea cealalta a Globului. Trebuie sa ii provocam si pe acestia sa fie diferiti, sa gandeasca altfel, avand insa grija sa nu intarziem sau sa fie prea scump.

W-S.ro: Daca ai putea inventa UN lucru, acum, care sa aiba legatura cu design-ul, ce ai inventa si de ce?
GD: Un superb si compact set de device-uri pentru urechi care sa poata elimina zgomotul de fond, sau sa il amplifice, sa poata fi programat pentru a asculta muzica sau sa preia apelurile telefonice. Totodata, device-ul sa includa o gama larga de alti senzori si semnale.

W-S.ro: Daca ai putea schimba un lucru la intreaga industrie mobile/tech, produsele aflate pe piata, ce ai schimba?
GD: Avem nevoie de noi si mai bune modalitati de a transmite sistemelor cine suntem. In urmatorii ani ne vom uita la haosul de parole si conturi din prezent si vom rade.

W-S.ro: Reprezinta design-ul doar o limita a imaginatiei noastre?
GD: O minte creativa poate visa la absolut orice. Un designer profesionist incearca sa creeze cu un scop: sa isi imagineze o cale de mijloc intre nevoi, incredere in brand si tehnologie.

W-S.ro: Ce telefon ti-ar placea sa tii in maini in 2040?
GD: Nu sunt foarte sigur ca voi vrea sa tin in maini vreun telefon, oricum ar arata el, in 2040. Controalele vor fi in cu totul alta parte.

Cum consideri ca vor arata device-urile, gadget-urile, in urmatorii ani? Ce design ai dori sa aiba? Te invitam sa comentezi.

Sursa foto: Shutterstock: everything possible

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri