Perioada pandemiei a fost una mai puțin fericită pentru multe afaceri, dar zona de retail online a cunoscut o creștere spectaculoasă, cel puțin în SUA. Această creștere a fost însoțită însă și de un alt fenomen, mai precis cel conform căruia mulți dintre cei care au comandat produse online în perioada respectivă, au dorit să le returneze. Iar acest trend s-a păstrat și după încheierea pandemiei. Astfel, conform Federației Naționale de Retail din SUA, în anul 2022 a fost vorba de 17% dintre clienți, motiv pentru care unele companii au venit cu o soluție ingenioasă în fața pierderilor pe care le-au înregistrat în acest fel: o taxă pe returnarea produselor.

Cu toate acestea, o astfel de măsură ar fi imposibil de aplicat în acest moment în Uniunea Europeană, pentru că, în baza legislației UE, dacă produsele cumpărate se dovedesc a fi defectuoase sau nu arată conform descrierii, comerciantul trebuie să le repare, să le înlocuiască, să le reducă prețul sau să dea banii înapoi.

Chiar și așa, însă, în ce îi privește pe operatorii din domeniu din Marea Britanie și SUA, lucrurile stau diferit.

Astfel, în luna septembrie retailerul H&M a cerut o taxă de 1,99$ (2.40 euro) pentru returnarea comenzilor făcute online, arată BBC, deși, recent, compania și-a schimbat opinia în această privință.

Cu toate aceasta, remarcă publicația, brandul amintit nu este singur în acest demers. Astfel, retailerul fashion Zara cere de asemenea o taxă de 1.99 lire sterline (2.40$) în Marea Britanie pentru returnarea produselor cumpărate, în vreme ce în SUA retailerul American Eagle pretinde nu mai puțin de 7 dolari pentru același lucru.

BBC continuă însă lista exemplelor cu companii precum JCPenney (8 dolari taxă de returnare), Saks Fifth Avenue (9.95$ taxă de returnare) și TJ Maxx (10.99$).

Ba chiar și noul retailer Shein este amintit în compania brandurilor care cer taxă pentru returnarea produselor, deși, specifică BBC, acesta încă oferă returnare gratuită în cazul primei achiziții făcute de clienți.

În apărarea lor, mai notează publicația citată, retailerii spun faptul că trimiterea înapoi a acestor produse îi costă 33 de dolari (27 euro) per produs returnat, din moment ce acest serviciu implică împachetarea, deprecierea produsului cumpărat, dar și timbrarea, în cazul returnărilor făcute prin poștă.

Valoarea produselor returnate în Statele Unite s-a ridicat la suma de 212 miliarde de dolari în 2022, ceea ce, concluzionează publicația britanică, este mai mult decât sunt dispuse să suporte aceste companii.

Sursa foto: Shutterstock / ZikG

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri