Profero, agentia de digital advertising a grupului Lowe, a inregistrat in 2018 o crestere de pana la 15% a cifrei de afaceri, aproape in acelasi ritm cu cresterea pietei de digital. Andreea Dinescu, noul managing partner Profero, a povestit pentru wall-street.ro despre piata de digital, trendurile din industrie si spre ce servicii digitale se indreapta clientii.

Andreea Dinescu a preluat conducerea Profero, agentia de digital advertising a grupului de comunicare Lowe, in iunie 2018, dupa o experienta de zece ani in cadrul Initiative, agentia care face parte din acelasi grup. Despre trecerea de la media la digital, Andreea Dinescu spune:

„A venit oarecum firesc, pe fondul interesului din ce in ce mai mare catre zona de creatie si de digital, dar si al apropierii de echipa Profero, cu care am derulat multe proiecte comune in ultimii ani. Cele doua experiente sunt complementare, cu atat mai mult cu cat de fapt, ele formeaza impreuna o singura experienta in interactiunea oamenilor cu brandurile. De aceea, focusul meu este spre transferul de know-how, expertiza si tipare de gandire din zona de media inspre argumentarea si sustinerea produsului creativ. Ca exemplu, in ambele discipline datele joaca un rol primordial, iar integrarea si utilizarea lor pentru optimizarea continua a produsului este un must-have si un focus important pentru noi”.

In 2017 Profero a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 1,1 milioane euro, iar pentru 2018 cresterea estimata se situeaza intre 10% si 15%. „Digitalul este o miza foarte importanta pentru grupul nostru, direct proportionala cu insemnatatea acestui canal pentru consumatori. Conform Media Fact Book, raportul anual realizat de agentia de media Initiative, piata online va ajunge in 2018 la o valoare de ~85 milioane euro, marcand o crestere de 16% vs. 2017. Daca la aceasta dinamica pozitiva adaugam si statisticile legate de penetrarea crescanda a internetului si cresterea timpului petrecut pe net, este clar ca digitalul are o importanta strategica in comunicarea brandurilor si prin urmare si in portofoliul de servicii oferit de Lowe Group”, spune Dinescu.

Profero ofera servicii de strategie, creatie, propuneri din zona de tehnologie, UX, UI, design, social media, productie sau media. „In general, clientii cauta in agentii un partener de incredere, experimentat si cu know-how-ul necesar pentru a naviga in acest ecosistem care este din ce in ce mai complex. Prin urmare, creste importanta strategiei si a serviciilor de consultanta, in timp ce creativitatea devine din ce in ce mai apreciata ca generator de diferentiere, indiferent de canalul in care se manifesta. Nu in ultimul rand, dezvoltarea unor platforme complexe, care intersecteaza consumatorul cu brandul, necesita o conectare perfecta cu cele mai noi si eficiente solutii tehnologice, precum si skilluri specifice la un nivel extrem de ridicat pentru operarea lor”, spune Andreea Dinescu.

Producatorul de carne si...
Citeste si: Vascar a vandut preparate din carne de 18 mil. euro in 2018

Agentia are in portofoliu clienti din industriile telecom, FMCG, auto, retail, tehnologie, food si pharma. „Cred ca toate industriile sunt deschise spre comunicare in mediul digital, diferenta este data doar de gradul de complexitate al acestora, care de multe ori este in relatie directa fie cu constrangerile interne, fie cu reglementarile externe”, considera Andreea Dinescu.

Cat despre bugetele alocate de companii pentru campanii digitale, directorul Profero considera ca vor creste in 2019. „Cu siguranta piata de digital a avut o evolutie pozitiva anul acesta si cel mai probabil va continua sa creasca si in 2019. Atata timp cat bugetele investite produc rezultate in businessul clientilor, iar focusul nostru este pe crearea unor modele clare de utilizare a datelor, masurare si optimizare, tendinta nu poate fi decat una de crestere, poate chiar mai accelerata decat in alte sectoare ale comunicarii”.

Cel mai important trend in industria de digital este, in opinia directorului Profero, inteligenta artificiala. „Cum anume vom reusi sa o folosim in beneficiul nostru, ce impact va avea pe termen lung si ce schimbari va atrage in modul nostru de functionare ca oameni, sunt intrebari al caror raspuns depinde pana la urma de noi, ca societate in general. In acest context de schimbari complexe si rapide, provocarea fiecarei este agentii este, in primul rand, de a reusi sa fie conectata in permanenta la mediu, de a avea o gandire si o agilitate mai apropiata poate de modelul startup-urilor si de a-si imagina cum pot fi folosite trendurile, intr-un mod creativ, in beneficiul brandurilor”, incheie Andreea Dinescu.

Agricola a vandut carne de...
Citeste si: Agricola a vandut carne de pui de peste 463 milioane lei


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »



Citeste si
O noua OUG ameninta afacerile si risca sa genereze cresterea somajului