Deputaţii USR au iniţiat şi depus la Parlament un proiect de lege prin care se introduc o serie de restricţii cu privire la publicitatea din domeniul jocurilor de noroc.

Proiectul de lege modifică Ordonanţa de Urgenţă 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc şi Legea 148/2000 privind publicitatea.

Potrivit acestei iniţiative legislative, publicitatea pentru jocurile de noroc este însoţită de prezenţa alternativă a unuia dintre următoarele mesaje: "Familie, viaţă socială, bunăstare: eşti gata să rişti totul?" sau "Jocurile de noroc implică riscuri: îndatorare, dependenţă, însingurare".

De asemenea, publicitatea pentru jocurile de noroc "nu încurajează în mod direct sau indirect minorii şi adolescenţii să participe la jocuri de noroc" - mai prevede acest proiect.

"Difuzarea de publicitate la jocurile de noroc în programele audiovizuale se realizează conform Legii audiovizualului 504/2002. Formele de publicitate exterioară sunt permise dacă dimensiunile materialelor publicitare nu depăşesc, în mod individual, pentru un material publicitar aferent unui singur operator de jocuri de noroc licenţiat, o suprafaţă totală de 30 de metri pătraţi. Se interzice promovarea de premii în bani sau bunuri materiale prin formele de publicitate exterioară. În sensul prezentei legi, prin forme de publicitate exterioară se înţeleg elementele de tipul panourilor publicitare sau structurilor publicitare care sunt amplasate în zone publice, inclusiv pe diverse construcţii sau clădiri. Monitorizarea respectării prevederilor prezentului articol cade în sarcina Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc", mai spun deputaţii USR în acest proiect de act normativ.

Proiectul de lege se află în dezbatere publică la Senat, care este prima Cameră sesizată în acest caz.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri