Interesul manifestat fata de acest canal media a crescut semnificativ in ultimii trei ani. În 2006, sumele atrase de outdoor erau de 6% din totalul cheltuielilor de media. In acest context, o consecinta fireasca a fost extinderea ariei de acoperire, cele mai multe companii trecand de la comunicarea din "Bucuresti si principalele 6 sau 7 orase mari din tara, la comunicarea in Bucuresti si alte 15 orase", a explicat reprezentantul News Outdoor.
In 2007, cei mai multi dintre clientii industriei de outdoor (17%) vin din zona de retail, urmati de cei din telecomunicatii cu 15% si de segmentul bunurilor de larg consum, a mai precizat Comanescu. Aceasta a adaugat ca pentru anul in curs, ponderea se va mentine in jurul acelorasi valori.
Din portofoliul companiilor de outdoor nu lipsesc nici clientii politici, care, de exemplu, au adus incasari de 70.000 de euro pentru firma de outdoor Mistic Media la alegerile locale din vara.
Reprezentatii companiei au precizat ca pentru alegerile parlamentare outdoor-ul va ramane un canal media extrem de solicitat, acesta putand fi depasit de o alta forma de comunicare, direct marketing.
"Din totalul bugetului alocat canalelor media, un client politic directioneaza aproximativ 10% catre segmentul de outdoor", au mai spus reprezentatii Mistic Media.
"Campaniile electorale sunt in esenta profitabile, precum toate celelalte campanii comerciale", a spus Raluca Comanescu adaugand ca "in timpul campaniilor electorale aproape toate structurile publicitare sunt contractate direct de catre partidele politice sau prin intermediul companiilor de media".
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: