La 14 ani de la deschiderea primului mall din Romania, Bucuresti Mall, centrele comerciale de prima generatie inca reprezinta peste 30% din stoc, in timp ce mallurile de generatia a treia, care sunt concentrate pe facilitati de divertisment si petrecere a timpului liber, reprezinta 38% din stocul actual de centre comerciale din Romania, cuprinzand 573.000 metri patrati, potrivit unui raport CBRE Romania despre istoricul si viitorul centrelor comerciale din Romania.

In functie de marimea proiectului, de mixul de chiriasi si activitati comerciale si de diversitatea facilitatilor de divertisment si petrecere a timpului liber, centrele comerciale din Romania pot fi impartite in trei categorii.

Proiectele de prima generatie au fost deschise in perioada 2000 – 2006 si reprezinta aproximativ 32% din stocul local de centre comerciale (474.000 mp). Mixul de chiriasi este dominat de catre o ancora de food (de obicei, un hypermarket de mari dimensiuni), cu o galerie comerciala adiacenta, totalizand maximum 20.000 mp.

Mallurile de generatia a doua au fost dezvoltate incepand cu anul 2000 si sunt inca operationale, oferind o varietate mai mare de comercianti de retail si servicii. Avand suprafete inchiriabile de 20.000 – 40.000 mp, aceste malluri reprezinta 30% din stocul de spatii comerciale (456.000 mp).

Retail jobs

Proiectele de generatia a treia includ un mix complet si echilibrat de chiriasi si activitati comerciale, cu un accent puternic pe facilitatile de divertisment si petrecere a timpului liber, oferind clientilor optiuni diverse in acest sens (cinematograf, bowling, biliard, loc de joaca pentru copii si o varietate mai mare de restaurante).

„In contextul unui ritm de viata rapid si al unui mediu de afaceri competitiv, centrele comerciale se pot transforma intr-un al treilea spatiu de viata, un loc in care oamenii pot veni, in afara timpului petrecut acasa (primul spatiu) sau la munca (al doilea spatiu), pentru a se relaxa, a socializa si a face parte dintr-o comunitate. Pentru a obtine acest status, centrele comerciale de generatia a treia imbina utilul cu placutul, cumparaturile cu distractia, nevoile cu dorintele intr-un mediu confortabil, sigur si agreabil din punct de vedere estetic”, a declarat Luiza Moraru, head of retail CBRE Romania.

Citeste si:
Orașele regionale au câștigat bătălia cu Bucureștiul la deschiderea...
Orașele regionale au câștigat...
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri