Potrivit CBRE, "orientarea spre externalizare se simte si pe piata cladirilor de spatii de birouri, unde s-a remarcat o evolutie spectaculoasa in ultimii trei ani". Initial, pe piata locala administrarea proprietatilor se realiza exclusiv prin resurse interne. Pentru CBRE, primul segment care a spart gheata in Romania, in 2013, a fost retailul, prin Sun Plaza, care a apelat la noi pentru serviciile de inchiriere, de administrare financiara, marketing si tehnice, pentru administrarea generala a proiectului, inclusiv executarea, modificarea si monitorizarea contractelor.

"Printre marii proprietari de centre comerciale care au decis sa predea suprafete mari in administrarea departamentelor specializate ale consultantilor i-as aminti, pe langa S Immo cu Sun Plaza, pe clientii nostri VIVO!, la nivel national, sau Felicia Shopping Center din Iasi. Principalul motiv care a favorizat acest fenomen este nevoia de eficientizare a costurilor prin utilizarea unor echipe multidisciplinare experimentate si a unor furnizori competitivi. Pentru un dezvoltator este mai complicat sa constituie echipe interdisciplinare, capabile sa dirijeze un proces complex cum este administrarea unui centru comercial sau a unei cladiri de spatii de birouri”, explica Luiza Moraru (foto), Coordonator al Diviziei de administrare a proprietatilor imobiliare a CBRE, pentru regiunea ECE.

Vrei sa citesti articolul complet?

Aboneaza-te la Wall-Street!

Prin abonamentul Wall-Street devii parte a comunitatii de afaceri de top din Romania. Toate informatiile noastre sunt create pentru a te ajuta sa fii mai bun in activitatea ta zilnica.

Aboneaza-te! Am deja cont