Daniela Rajka, șefa Comisiei de Medicină Școlară: Un medic care are trei sau patru școli în grijă va fi foarte greu să fie deodată în același loc

Criza sanitară generată de răspândirea rapidă a infecțiilor cu coronavirus pune din nou la grea încercare sistemul medical din România care va trebui să facă față unor noi îmbolnăviri, odată cu începutul anului școlar. Presiunile legate de gestionarea corespunzătoare a cazurilor de COVID-19 scot la iveală problemele cu care se deja confruntă întreaga rețea de medicină școlară din România, un ecosistem fragil din punct de vedere numeric.

Medicii de la cabinetele de medicină școlară sunt puțini, motiv pentru care sunt arondați către mai multe unități școlare. De pildă, un medic poate să aibă în subordine trei sau chiar patru școli sau grădinițe de care trebuie să se ocupe. Situația este similară și dacă ne referim la un asistent medical.

Este clar că rețeaua de medicină școlară este subdimensionată. Avem rețea de medicină școlară în mediul urban, cu asistent medical teoretic în fiecare unitate de învățământ, dar practic se poate întâmpla să fie și într-o grădiniță și într-o școală același asistent medical. Medicii au trei, patru unități de învățământ, două școli și două grădinițe”, spune Daniela Rajka, șefa Comisiei de Medicină Școlară.

„Suntem puțini și ne vom descurca greu”

În mediul rural, situația este cu mult mai dificilă și asta pentru că rețeaua este aproape inexistentă, spune Daniela Rajka. În unele comune sau sate, medicul de la școală este și medicul care are un contract cu primăria din zona respectivă pe furnizare de servicii medicale. Deși specialistul spune că în ultimii ani s-au făcut recrutări în rețeaua de medicină școlară, probleme principală este că sunt multe unități de învățământ și acoperirea pe aceste servicii rămâne în continuare o problemă.

„Problema este că sunt foarte multe unități de învățământ. În rural sunt peste 10.000 de unități de învățământ care e clar, neavând medic sau asistent medical, statistic sună foarte rău. În esență suntem puțini și ne vom descurca greu (...) Și în urban este deficit, dar nu așa de grav ca în rural. Însă da, este deficit pentru că acum ai nevoie de personal care să facă triaj în fiecare unitate de învățământ. Sigur că un medic care are trei, patru școli în grijă va fi foarte greu să fie deodată în același loc. Plus că sunt foarte multe structuri, grădinițele au mai multe structuri. Spre exemplu, o singură grădiniță are clădiri în trei sau patru cartiere, să zicem. Acolo îți trebuie un om în fiecare dintre ele”, a mai precizat pentru Wall-Street Daniela Rajka.

Citeste si:
Ce se intâmplă când un copil prezintă simptome de COVID-19 la școală
Ce se intâmplă când un copil...

Sursa foto: Shutterstock
Despre autor

Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Sănătate »



Setari Cookie-uri