Concurenta acerba de pe piata comerciantilor din Romania face ca orice detaliu sa fie taxat de catre clienti. Preturile primeaza in alegerea lantului de supermaketuri folosit, dar sunt si alte aspecte care pot arunca un mananger in mijlocul unei crize uriase de incredere din partea clientelei.

5 probleme care ar putea indeparta clientii unui supermarket:

1. Igiena
Modul in care un magazin se prezinta singur e o eticheta in sine. Atata timp cat cosurile si carucioarele sunt murdare, iar curatenia nu este pe primul plan, increderea clientelei va fi in continua scadere. Ultimul lucru pe care un manager de magazin si l-ar dori este impresia din partea clientilor ca acel loc din care isi cumpara lunar alimentele nu este igienizat corespunzator. Dincolo de disconfortul cumparatorilor, o igiena precara este periculoasa pentru sanatatea tuturor celor din jur.

2. Erorile
Preturi afisate la raft sau produse plasate si marcate gresit pot naste confuzii neplacute pentru consumatori ceea ce poate afecta destul de mult nivelul de incredere acordat lantului de magazine. Tocmai din acest motiv este important ca spatiul comercial sa fie dotat cu aparatura de ultima generatie si sa implice cat mai putin factorul uman in procesul de achizitie si achitare a produsului. Cititoarele de coduri de bare si astfel de cantare electronice sunt extrem de importante pentru orice magazin. Orice reducere a riscului in fata erorilor reprezinta o crestere a satisfactiei clientilor, ceea ce aduce un plus in gradul de fidelizare.

3. Pregatirea angajatilor
Angajatii oricarui magazin trebuie sa primeasca inaintea de a intra in prima zi de munca un instructaj corect. Fiecare angajat trebuie sa stie cand este cazul sa ajute un client, ce fel de produse sa recomande clientilor in functie de cosul lor de cumparaturi si cat de repede sa reactioneze in situatii de criza. “Gradul de satisfactie al clientilor sub acoperire este diferentiat cand vine vorba despre zona de produse proaspete. Chiar in cadrul aceluiasi lant observam procente situate intre 23% si 92%, care denota mai mult implicarea sau neimplicarea personala a fiecarui angajat, decat existenta unui training sau a unei proceduri unitare pe relatia cu clientul, care sa functioneze eficient”, explica, in detaliu, Cosmina Voichita Mesesan, general manager la VBS - Business Solutions.

Citeste si:
INTERVIU cu seful Mega Image: Romanii cumpara influentati de emotii
INTERVIU cu seful Mega Image:...

4. Asteptarea
Nu lasa in niciun moment un client sa astepte. Daca la case cozile sunt foarte mari, deschide imediat o casa noua sau trimite angajati care sa-i intretina pe clienti cu idei noi pentru achizitii sau sfaturi in functie de nevoile lor. Un magazin in care asteptarea sa fii servit dureaza mai mult decat cautarea produselor va intra rapid pe lista neagra a preferintelor multor cumparatori.

5. Produsele expirate
Produsele aflate pe stoc trebuie verificate zilnic si orice produs care poate pune in pericol sanatatea consumatorilor trebuie eliminat de urgenta. Produsele expirate ramase la raft pot veni atat cu probleme mari pentru clienti, dar si cu amenzi usturatoare din parte ANPC. In mod clar, un supermarket cu o astfel de eticheta va pierde enorm pe termen lung.

Pentru ca fidelizarea este cheia in cele mai multe situatii, increderea si serviciile impecabile sunt obligatorii, atat pentru un lant important de magazine, cat si pentru un magazin mic de cartier.

Citeste si:
Mega Image introduce casele de marcat unde iti poti scana produsele
Mega Image introduce case...
Sursa foto: Shutterstock / Copyright l i g h t p o e t

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Supeco deschide al treilea supermarket in Romania