Comisia Europeana a initiat procedura de infringement impotriva Romaniei din cauza netranspunerii in legislatia nationala a celor doua directive aferente Pilonului Tehnic al Pachetului 4 Feroviar, respectiv Directiva de siguranta si Directiva de interoperabilitate. Pachetul feroviar are scopul de a crea un spatiu feroviar unic european, ceea ce presupune o reforma a sectorului feroviar din Uniunea Europeana prin incurajarea concurentei si a inovarii in zona pietelor interne ale transportului feroviar de calatori.

Potrivit unei informari a Ministerului Transporturilor (MT), transmisa la solicitarea Agerpres, autoritatile romane au primit din partea Executivului comunitar o scrisoare de somare in acest sens, care reprezinta prima etapa a procedurii de incalcare a dreptului comunitar.

"In data de 23.07.2019, Comisia Europeana, prin Secretariatul General, a comunicat autoritatilor romane Scrisoarea de Somare in Cauza 2019/0239 - avand ca obiect necomunicarea masurilor de transpunere in legislatia nationala a Directivei (UE) 2016/798 a Parlamentului European si a Consiliului privind siguranta feroviara si in Cauza 2019/0238 - avand ca obiect necomunicarea masurilor de transpunere in legislatia nationala a Directivei (UE) 2016/797 a Parlamentului European si a Consiliului privind interoperabilitatea sistemului feroviar in Uniunea Europeana. Ministerul Transporturilor a solicitat Comisiei Europene, prin Ministerul Afacerilor Externe, prelungirea termenului de raspuns (pana la data de 23.11.2019) la Scrisoarea de Somare mentionata mai sus, astfel incat, pana la primirea unui raspuns din partea CE (referitor la solicitarea de prelungire a termenului de raspuns), Ministerul Transporturilor va depune toate diligentele, conform domeniului sau de activitate, pentru a aduce la indeplinire transpunerea Directivei (UE) 2016/797 a Parlamentului European si a Consiliului privind interoperabilitatea sistemului feroviar in Uniunea Europeana si a Directivei (UE) 2016/798 a Parlamentului European si a Consiliului privind siguranta feroviara, in vederea solutionarii cat mai urgente a acestor cauze", spun reprezentantii Ministerului Transportului, intr-un raspuns transmis la solicitarea Agerpres.

Romania, in calitate de stat membru al Uniunii Europene, trebuia sa asigure transpunerea in legislatia nationala a Directivei (UE) 2016/798 a Parlamentului European si a Consiliului din 11 mai 2016 privind siguranta feroviara (reformare), in cadrul Pachetului 4 Feroviar - Pilonul Tehnic, si sa comunice Comisiei Europene textele respectivelor prevederi nationale pana la data de 16 iunie 2019, conform prevederilor art. 33 alin. (1) din directiva, inclusiv a actelor subsecvente (in special ordine ale ministrului transporturilor), se arata in expunerea de motive care insoteste proiectul de Lege privind siguranta feroviar. In caz contrar, Comisia Europeana poate declansa procedurile de infringement.

Potrivit specialistilor in domeniu, aproximativ doua treimi din statele membre UE au ales sa amane cu un an trecerea la Pachetul 4 Feroviar, acest lucru fiind permis de legislatia europeana. Pana la finalul anului 2018, Romania putea si ea solicita motivat amanarea.

Citeste si:
Renault ar putea iesi de pe unele piete
Renault ar putea iesi de pe...

In raspunsul transmis Agerpres, Ministerul Transporturilor sustine ca face eforturi ca directivele sa fie transpuse cat mai urgent in legislatia nationala si precizeaza ca a solicitat prelungirea termenului de transpunere a prevederilor Pilonului Tehnic al Pachetului 4 Feroviar pana la 23 noiembrie 2019.

Sursa foto: Andrei Marian | Facebook CFR Calatori

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si