Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a extins controalele în marile rețele de retail, la nivelul întregii țări. Astfel, doar pe 22 februarie 2022, au fost verificate nu mai puțin de 65 de unități, la nivel național, aparținând lanțurilor de magazine: Mega Image, Penny, Profi, Cora, Auchan, Carrefour și Lidl, în toate fiind găsite nereguli.

” Am schimbat ”picătura chinezească” pe o adevărată cascadă de acțiuni la nivel național. Rezultatele primelor controale din București și de la Cluj ne-au arătat că trebuie o mobilizare la nivel național. Murdarul trebuie să devină curat, dezordinea ordine și nepăsarea atenție”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.

Amenzi de peste 700.000 de lei și 6 magazine închise

În urma acțiunilor întreprinse, într-o singură zi, până la această oră, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni:

  • amenzi contravenționale în valoare totală de 772.000 lei

și măsuri complementare:

  • oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor cu deficiențe
  • oprirea temporară a prestarii de servicii până la remedierea deficientțlor constatate, pentru 6 magazine
  • oprirea temporară a prestarii de servicii în raioanele în care s-au înregistrat abateri, până la remedierea deficientțlor constatate, pentru 25 de unități
  • a fost propusă sancțiunea complementară de închidere temporară a unității, pe o durată de cel mult 6 luni, pentru 2 magazine.

La 9 unități s-a verificat îndeplinirea măsurilor complementare aplicate în cadrul unei acțiuni de zilele trecute, și fiind constatată conformitatea acestora, s-a dispus reluarea activității comerciale, în aceste magazine.

Nereguli constate în centrele verificate

Dintre cele mai frecvente abateri constatate de către echipele de control, menționăm:

  • comercializarea unor produse în afara termenului de valabilitate,
  • comercializarea unor produse în afara datei durabilității minimale care prezentau insecte în ambalaj,
  • comercializarea unor produse congelate neconforme (produse cu culoarea modificată și cu acumulări de gheață în ambalaj),
  • comercializarea unor fructe și produse din carne cu modificări organoleptice evidente și urme de mucegai,

  • comercializarea a diverse sortimente de salate fără informații privind data și ora deschiderii ambalajului, deși acestea aveau valabilitate 2 zile de la deschidere,
  • comercializarea unor produse preparate în zona de gătire a magazinului fără informare asupra orei de producție, deși acestea aveau valabilitate două ore din momentul producției,
  • utilizarea unui spațiul de expunere al produselor preambalate și congelate neigienizat, cu resturi de etichete, impurități mecanice, insecte moarte (muste si gandaci de bucatarie),
  • prezența, în sistemul de ventilație al vitrinelor frigorifice de expunere a produselor la vânzare, a prafului în strat grosier, ruginei, a vopselei exfoliate,
  • utilizarea unor vitrine frigorifice cu rafturi care prezentau un grad avansat de uzură, depreciate, pătate, cu insecte moarte, resturi și reziduri alimentare,

  • nerespectarea regimului de temeperatură pentru păstrarea preparatelor (de exemplu, unele vitrine cu masa caldă nu asigurau temperatura minimă de +60 grade C, necesară sau unele pentru răcire, care depășeau valoarea de 4-8 grade C necesară),
  • utilizarea unor spații de depozitare neigienizate sau neconforme din punctul de vedere al regimului de temperatură sau al gradului de uzură al aparaturii,

  • utilizarea unor cuptoare neigienizate, prezentând un strat gros de arsură și grăsimi,
  • prezența în magazin a gândacilor vii,
  • existența pavimentului neigienizat, în magazine, cu un strat de praf gros, grăsime si zone depreciate sau a plafonului deteriorat,
  • comercializarea unor mărțișoare din argint, fără a deține autorizație pentru comerțul obiectelor din metale prețioase,
  • nereguli în ceea ce privește promoțiile,
  • deficiențe de informare pe etichetele de produs sau ale raioanelor, referitor la elementele de identificare-caracterizare ale mărfurilor sau la data durabilității minimale,
  • lipsa informațiilor referitoare la ingredientele cu potențial alergen,
  • practici comerciale înșelătoare - utilizarea unor sintagme comerciale de promovare, care nu pot fi probate cu documente sau care se dovedesc a fi neadevărate comparând prețurile din magazin (exemplu ”Super ofertă”, ”cel mai mic preț” etc.),
  • neconcordanță între prețul la raft și cel de la casa de marcat,
  • utilizarea, în magazine a unor automate neracordate la apă curentă, deși aceasta era necesară pentru preparatele pe care le asigurau,
  • comercializarea unor produse cu ambalajul deteriorate,
  • utilizarea unor mijloace de măsurare neverificate metrologic.

Sursa foto: ANPC/ Facebook

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri