2017 va fi pentru Tarom al 10-lea an in care va raporta pierderi, care in acest an vor fi cu mult peste cele bugetate, scrie economistul Radu Craciun pe blogul sau, intr-o discutie cu decanul Facultatii de Aeronave din Bucuresti

Radu Craciun, fost absolvent al Facultatii de Aeronave, a postat o discutie cu colegul sau de facultate Octavian Thor Pleter, care este decanul Facultatii de Aeronave din Universitatea Politehnica Bucuresti.

Cei doi au dezbatut situatia Tarom, analizand daca compania romaneasca are o sansa sa devina profitabila. Decanul Facultatii de Aeronave considera ca acest lucru ar fi posibil.

"Cu avioane cumparate la preturi mai mari decat cele de lista si care sunt comercial neviabile, cu o flota deja foarte veche, inadecvata, gandita pentru conditiile de business din anii "90, Tarom nu poate sa devina profitabila. (....) Cu un plan de management pe 5 ani, dublat de un plan de investitii intr-o flota noua care sa aiba sens tehnic si comercial, compania poate sa fie profitabila. Un exemplu foarte relevant este compania poloneza LOT, care a trecut prin momente mult mai grele decat Tarom. LOT a reusit printr-o flota noua si o strategie desteapta un miracol", a spus Octavian Thor Pleter.

Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a declarat recent ca transportatorul aerian de stat Tarom va incheia ”pe zero” in acest an, fara pierderi.

In 2015, pierderile au fost de 27,4 milioane lei, iar numarul angajatilor era, la finalul anului, de 1.880.

Ultimul an cu profit pentru Tarom a fost 2007. Directorul general spera ca acest an sa nu fie inca unul cu pierdere pentru Tarom, in contextul achizitiei a doua noi aeronave Boeing.

Cititi articolul in intregime pe raducraciun.ro.

Sursa foto: StudioPortoSabbia / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri