Turistul roman inca este interesat de tarile clasice pentru sezonul estival: Grecia, Turcia si Bulgaria, arata o analiza realizata de iAgency, companie specializa in servicii de optimizare SEO si marketing online. Pe locul patru se afla Egipt, in crestere cu 45,5% in 2019 fata de 2018.

Studiul iAgency arata ca cea mai cautata expresie din semantica turismului este: „vacante + [anul]”. Tendinta relevata de analiza cautarilor online indica o schimbare a comportamentului romanilor cand vine vorba de modul in care se informeaza. Astfel, in perioada ianuarie 2018 – iulie 2018 au fost 122.400 de cautari pentru „vacante 2018”. In aceeasi perioada din 2019, 117.800 de cautari pentru „vacante 2019” - o scadere de aproximativ 4%. Cifrele nu arata neaparat o scadere a interesului pentru vacante, ci ca un procent mai mare de romani au stiut unde doresc sa petreaca timpul liber si nu au mai cautat „idei de vacanta”.

In cazul celor mai populare luni din 2019, pentru documentat in perspectiva vacantei de vara, acestea sunt: ianuarie cu peste 27.000 de cautari pentru „vacante 2019”, martie cu aproximativ 22.200 cautari si la coada clasamentului este iulie, cu 8.100 de cautari, fiind si luna in care multi si-au rezervat deja vacanta.

Cele mai populare destinatii pentru vacanta de vara, pentru romani, sunt Grecia (Thassos, Lefkada si Halkidiki), Turcia (Antalya si Kusadasi) si Bulgaria (Nisipurile de Aur).

Numarul de cautari online pentru destinatiile clasice a scazut in 2019 fata de 2018 cu un procent cuprins intre 15% si 20%, insa au crescut pe destinatii mai noi. Aceste cifre arata ca romanii incep sa-si diversifice vacantele, aleg destinatii noi si sunt mai informati in materie de turism. Totodata, spre deosebire de expresii generale ca „vacante 2019” care inregistreaza cel mai mare interes la inceput de an, pe cautari mai precise care includ si locatia, cele mai bune luni sunt iunie si iulie. Acest fapt releva si ca sunt multi romani care inca isi planifica vacanta in ultimul moment.

Fata de 2018, anul acesta romanii si-au pierdut interesul pentru vacantele de tip „last minute”, unde e inregistrata o scadere de aproximativ 17,5%. Aceste cifre pot arata si ca increderea romanilor fata de acest tip de oferte inregistreaza o scadere. Totodata, poate fi vorba si de o atentie sporita la destinatiile de vacanta pe care si le planifica din timp si astfel nu mai „vaneaza” ofertele de tip „last minute”.

Nu in ultimul rand, in cazul destinatiilor exotice, iAgency a remarcat un trend ascendent. Interesul romanilor a crescut in 2019 cu cel putin 7,1%. Raportarea e facuta la expresia generala de cautare: „vacante exotice”. Cel mai ridicat nivel de interes a fost in ianuarie.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri