Dragoș Anastasiu: Cred că vom reuși să pornim motoarele după primele 4-6 luni ale anului

S-au închis ușile turismului în 2020 și, din păcate, multe dintre ele nu se vor mai deschide vreodată. Pandemia a tras cortina între tot ceea ce știam în 2019 și ceea ce aveam de făcut în 2020. Cu toate acestea, 2021 se anunță anul revenirii la normal, al recuperării după pumnul masiv tras de coronavirus. Dragoș Anastasiu, reprezentant al turismului și om de afaceri în România este de părere că după primele șase luni ale anului, vom ”reuși să pornim motoarele”.

„Cel mai greu din istoria industriei”, așa cum descrie anul 2020 Dragoș Anastasiu, într-un interviu wall-street.ro, a tras vălul de pe ochii tuturor, arătând valorile, dar și neputința României.

”Am văzut că România este oricând o destinație de calitate, trebuie doar să reînvățăm să ne uităm la ea și să ne dorim să o redescoperim. Însă sunt și câteva mii de oameni care vor rămâne fără locuri de muncă și care se vor reorienta profesional, până la urmă”, a precizat Anastasiu.

În același timp, turismul este o industrie destul de sensibilă, care se bazează pe emoțiile oamenilor. Și coronavirusul s-a bazat pe aceste emoții, din păcate, reușind să se răspândească în întreaga lume, generând carantină după carantină. Însă sunt și vești bune...

”Turismul este printre primele industrii care se contractă dacă lumea se clatină financiar sau dacă vremea este capricioasă, de exemplu. Într-un an ca 2020 te așteptai ca turismul să înghețe de tot. Surprinzător, nu a fost așa! Oamenii își doresc atât de mult să călătorească, aproape oriunde, încât au profitat de fiecare ocazie, de fiecare relaxare „socială”, a completat omul de afaceri.

Citeste si:
Anastasiu: România formează oamenii pentru meseriile trecutului
Dragoș Anastasiu: România...

Din păcate, după aproximatic un an de pandemie, foarte mulți operatori de turism, agenții și companii aeriene nu vor reuși să supraviețuiască și, odată cu dispariția lor, zeci de mii de oameni își vor pierde locurile de muncă.

Ce trebuie să învățăm din 2020

Anul 2021 va fi anul recuperării, însă va purta însemnele neputinței din 2020.

”Îmi doresc să fi depășit vârful pandemiei și să pornim motoarele, iar eu cred că asta se va întâmpla după primele 4 - 6 luni ale anului”, a declarat antreprenorul.

Anastasiu mărturisește că ceea ce putem lua din 2020 este solidaritatea. Acesta spune că 2020 ne-a învățat că orice echilibru se poate nărui oricând, iar pentru implementarea celor mai bune soluții e nevoie de comunicare. În plus, Anastasiu insistă asupra unei bune relații între mediul privat de business și autorități, deoarece din schimbul de idei se nasc o bună planificare și scenarii realiste.

Citeste si:
Călătoriile de afaceri – cum gestionezi viața de lider la drum
Călătoriile de afaceri – cum...

În altă ordine de idei, Anastasiu se declară optimist în ceea ce privește 2021.

”Eu apreciez că am depășit instabilitatea politică și că putem avea 4 ani de construcție, până la următoarele alegeri. Urmează o perioadă cu multe oportunități, va trebui să fim cu toții deschiși la dialog și să lucrăm împreună”, a spus antreprenorul.

În plus, acesta este de părere că mulți români se vor vaccina anti-COVID, astfel putând reveni mai rapid la un alt soi de normalitate.

”Eu cred că se vor vaccina mai mulți decât cei care astăzi declară că nu o vor face. Vaccinul ne va ajuta să revenim la normal, deși de acum știm cu toții că vom trăi într-o altă și nouă normalitate, la care ne vom adapta, cu siguranță”, a conchis omul de afaceri.

Citeste si:
Cum schimbă un antreprenor moda cu ajutorul inteligenței artificiale
Viitorul modei e aici! Cum...

Dragoș Anastasiu a fondat grupul Eurolines 1995,care este alcătuit din 20 societăți. Are peste 650 de angajați și deține una dintre cele mai mari rețele de distribuție a produselor turistice din țară, 4 agenții francizate în Germania, o flotă de 15 autocare și aproximativ 800 de autoturisme.

Din 2011, rețeaua de agenții a grupului a funcționat în regim de franciză sub brandul TUI TravelCenter, iar din 2017 grupul Eurolines a început dezvoltarea unui al doilea brand de agenții de turism, TravelBrands.

În 2015, grupul Eurolines a preluat complexul Green Village din Sfântu Gheorghe, Delta Dunării, marcând astfel debutul într-o nouă arie a turismului, cea a hotelăriei.
În toamna lui 2019, Anastasiu a cedat către DER Touristik Group, parte a Grupului german REWE, toate activitățile de turism: turoperare, retail, business travel și incoming care se derulează pe trei companii distincte (Touring Europabus, Danubius Travel și Nova Travel).

Sursa foto: Agerpres FOTO

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri