Piața hotelăriei a fost grav afectată de pandemie, însă investițiile continuă în acest segment, în ciuda imprevizibilității domeniului. Cel mai recent proiect lansat vizează Bucureștiul și este susținut de Accor, unul dintre cele mai cunoscute grupuri din industria ospitalității. Compania mizează pe potențialul turistic al Capitalei și promite o evoluție etapizată. În acest sens, Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România atrage atenția asupra lucrurilor care lipsesc turismului din București.

Promovarea și educația sunt cele două lucruri care lipsesc Bucureștiului și care îl împiedică să devină un punct de atracție major pentru turiștii străini”, a declarat Ile, într-un interviu wall-street.ro.

Sursa Foto: Călin Ile

Totodată, hotelierul vorbește despre potențialul Capitalei de a deveni un oraș turistic precum Clujul sau Timișoara, precizând că primele trei lucruri pe care le-ar recomanda unui străin ar fi: să petreacă în București, să mănânce în București, ”zona Herăstrău, care e mai elitistă, zona Calea Victorei, chiar și Centrul Vechi, care a coborât puțin în standarde”, și să cunoască oamenii din București.

”Promovarea fără conținut nu duce nicăieri, însă aceasta este cea mai sigură modalitate de dezvoltare. În momentul în care promovezi, crești nivelul condițiilor”, mai spune Ile.

Retail jobs

În plus, acesta amintește de recentele deschideri hoteliere din București, ibis și Marmorosch Bucharest, care arată efervescența investițiilor din Capitală.

”Bucureștiul poate să crească, în următorii cinci ani, de la 12.000 la 18.000 de camere de calitate, dacă reușim să facem să crească și cererea. Iar cererea poate fi ridicată prin eforturi depuse în promovarea zonei”, a completat hotelierul.

Fără promovare și educație în București, dar nici litoralul nu stă mai bine

Trecem de la oraș la mare, dar tot în România rămânem. Poveștile și părerile despre litoralul românesc sunt diverse și, de cele mai multe ori, nu reflectă o imagine foarte prietenoasă a regiunii.

Călin Ile consideră că regiunii de la malul mării din România îi lipsesc standardele sau niște reguli clare după care să funcționeze.

Citeste si:
COVID-19 | Incidențele accelerează în România: Clujul a sărit de 15...
COVID-19 | Incidențele...

”M-aș uita în internațional și aș căuta modele pe care să le pot urma și în România. La noi, la mare, nu există standarde, iar fără standarde, litoralul rămâne haotic”, a mai menționat hotelierul.

Nevoia de public în privat

Privatul nu poate funcționa fără public și vice versa. În industria hotelăriei, publicul este reprezentat de obținerea unor confirmări și a unor autorizații (de construcție, de funcționare etc).

”Comunicarea cu autoritățile locale nu e grea, să ia ei decizii e greu. Lipsește acea asumare și tărăgănează lucrurile de la unul la altul. E ca o măsură de siguranță pe care ei o au și doar trag de timp”, a mai spus Ile.

Prima intenție e să își apere spatele, iar tărăgănarea e o soluție.

Călin Ile

Hotelierul dezvăluie că autoritățile se tem ca decizia luată să nu fie cumva contestată de alți decidenți, chiar dacă nu au nimic contra proiectului

Citeste si:
Softlead vrea să obțină 300.000 de euro din listarea pe platforma...
Softlead vrea să obțină...

Călin Ile a fost prezent la conferința de lansare a celui mai recent proiect Accor, prin care compania aduce în România două branduri noi, Tribe și Adagio, parte dintr-un proiect de anvergură pe piața ospitalității din București.

Tribe Bucharest Basarab și Adagio Bucharest Basarab fac parte din acest proiect, două hoteluri moderne în sectorul 1, iar împreună vor avea 200 camere de hotel, restaurante, săli de conferință, piscină și wellness și nu numai.

Termenul de finalizare a proiectului este 2024, iar investiția totală ajunge la 50 de milioane de euro. Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri