FOTO | Noul Renault Twingo este aici. Cât va costa micro-mașina de oraș pe care se bazează înlocuitorul Daciei Spring

Sursă foto: Renault

Gallery Vezi Galeria (17)

FOTO | Noul Renault Twingo este aici. Cât va costa micro-mașina de oraș pe care se bazează înlocuitorul Daciei Spring

Cuprins Articol:
Renault a dezvăluit lumii primele informații și imagini oficiale cu Twingo, cel de-al treilea model care completează valul retro-electric al francezilor, după Renault 5 și Renault 4. Dintre toate, Twingo va fi cel mai compact și cel mai ieftin, cu un preț de sub 20.000 de euro în versiunea cea mai simplistă, care în schimb va fi folosită pentru a da „naștere” înlocuitorului Daciei Spring, cu un preț chiar mai accesibil.

Ce performanțe și ce autonomie oferă Renault Twingo la prețul său

Renault a dezvoltat noul Twingo, care este inspirat de prima generație de la începutul anilor '90 a celebrei citadine, cu ajutor de la chinezi, iar lecțiile pe care constructorul cu sediul la Boulogne-Billancourt le-a învățat în Orient, le-a aplicat pentru a putea livra o mașină pe baterii cu un preț de sub 19.000 de euro în doar 24 de luni

Dezvăluit în data de 6 noiembrie în cadrul unui eveniment special găzduit de reprezentanța Renault din inima Parisului, de pe artera centrală Champs-Elysee, Twingo se laudă cu o autonomie similară cu cea oferită de actuala Dacie Spring, în timp ce și bateria are o capacitate aproape identică.

Vorbim despre o baterie de 27,5 kWh cu chimie LFP (litiu-fier-fosfat), mai accesibilă decât cea de tip NMC (nichel-mangan-cobalt). Prin comparație, bateria litiu-ion de pe Spring are o capacitate utilă de 26,8 kWh și asta se traduce printr-o autonomie estimată în ciclul WLTP mixt de 225 kilometri sau 305 kilometri în ciclul pur urban. În cazul lui Twingo, cifra de 263 de kilometri ar fi posibilă „dacă mașina circulă prin centrul Parisului”, conform unui comunicat al mărcii. 

Renault a transmis că încărcarea la o priză obișnuită, prin curent alternativ, va fi posibilă la doar 6,6 kW, față de 11 kW cât este „standardul” în cazul majorității EV-urilor. Totuși, deoarece bateria este mică, ea se va încărca în doar 4 ore și 15 minute (de la 10 la 100%). Dacă cineva își dorește să-și încarce Twingo-ul mai repede prin AC sau dorește și un conector DC, acestea vor fi disponibile doar opțional (până la 11 kW prin AC sau 50 kW DC, cu următorii timpi de încărcare: 2 ore și 35 de minute la 11 kW AC și 30 de minute la 50 kW DC, de la 10 la 80%). 

Așa cum am relatat anterior, noua generație a lui Twingo va fi asamblată în uzina din Novo Mesto, Slovenia, acolo unde a fost făcută și anterioara generație, care era înrudită cu Smart FourFour (produs în aceeași fabrică). Astfel, Twingo va deveni doar a doua mașină pur-electrică asamblată pe Bătrânul Continent ce va intra pe piață cu un preț de sub 20.000 de euro, după Citroen e-C3. Acesta din urmă, însă, are în România un preț de pornire mai mare decât în alte state europene, adică 22.750 euro.  

Twingo, prima mașină Renault construită după cerințele planului „Leap 100”

Twingo este primul model Renault dezvoltat în cadrul planului „Leap 100”, care își propune să egaleze viteza producătorilor auto chinezi prin dezvoltarea unei mașini gata de producție în termen de 100 de săptămâni de la înghețarea parametrilor tehnici, adică de două ori mai repede decât în cazul actualei game electrice. Twingo a fost anunțat Ce d prima dată în toamna anului 2023.

Pentru a-și atinge obiectivul de a vinde o mașină pe baterii făcută în Europa cu un preț de sub 20.000 de euro, Renault a declarat că a trebuit să „regândească radical metodele sale de design și producție”. Twingo a fost delegat filialei Ampere EV a grupului și a fost dezvoltat în Franța, China și Slovenia. 

Tot pentru a limita costurile, Renault va folosi în premieră pe Twingo o nouă arhitectură de baterii LFP (denumită „cell-to-pack”), care este mai ieftină cu 20% decât un pachet similar cu chimie NMC, în timp ce, probabil, întregul battery pack este și mai ușor. În cazul lui Spring, bateriile litiu-ion cântăresc 250 kilograme. 

Masa lui Twingo este mult mai mare decât a lui Spring, însă, dar tot rămâne extrem de redusă pentru un EV - 1.200 de kilograme. Renault a transmis că mașina va fi disponibilă cu doar patru opțiuni de culori exterioare și doar două nivele de echipare, în timp ce bordul este simplist, cu mult plastic, inclusiv zona colorată în culoarea caroseriei, pe partea pasagerului. 

În ciuda prețului redus, Renault Twingo va fi disponibil cu un ecran de infotainment de 10 inchi, pe lângă un instrumentar de bord digital de 7 inci. Sistemul multimedia OpenR Link, cu care ne-am familiarizat deja pe R4 și R5, va fi prezent și aici - deși într-o formă mai simplificată - dar în continuare echipat cu funcționalități Google built-in, dar și control vocal prin asistentul „Reno” și aplicații. Update-urile over-the-air se vor traduce în circa 2 GB de date care vor fi încărcați în sistem, fără costuri adiționale pentru client.

Legat de confort, pasagerii din spate au scaune independente glisante (170 mm) și rabatabile. Scaunul pasagerului se rabatează în față pentru a oferi o lungime de încărcare de până la 2 metri. Tot la capitolul confort intră și funcțiile V2L și V2G, în timp ce funcția de regenerare cu modul one-pedal va fi disponibilă din start, pe lângă alte patru nivele de regenerare. 

Grație colaborării dintre birourile Renault și Ampere de R&D din cele trei țări, s-a putut reduce timpul de planificare cu 16%, timpul de dezvoltare cu 41% și industrializarea cu 26%, a declarat Renault. Pe lângă accelerarea timpului de dezvoltare, Renault spune că investiția a fost redusă la jumătate pentru un vehicul comparabil. Versiuni ale lui Twingo, cu caroserii diferite, dar care vor împărtăși platforma AmpR Small și aceeași tehnologie, vor fi produse și sub sigla Dacia și Nissan. 

Ce dimensiuni are Renault Twingo

  • Lungime: 3789 mm
  • Lățime: 1720 mm
  • Înălțime: 1.491 mm
  • Ampatament: 2.493 mm
  • Greutate: de la 1.200 kg
  • Viteză de top: 130 km/h

Personalizate pentru tine