Talia Wolf, conversion optimization expert, subliniaza intr-un interviu exclusiv wall-street.ro ca, desi exista foarte multe blog-uri care acopera tematica optimizarii conversiilor, problema reala este ca aceste “best practices” si ponturi sunt scrise de persoane care au testat pe audienta lor, pe produse specifice si anumite Website-uri si apoi transmit tuturor ca ar trebui sa faca la fel.

Talia Wolf va fi prezenta la Gpec, unde veti putea afla informatii relevante despre optimizarea conversiilor, dar si noutati privind instrumente pe care le veti folosi.

“Chiar si Amazon au best practices de A/B testing care dau rezultate foarte bune – asta nu inseamna, insa, ca vor functiona pentru tine. Cel mai bun lucru pentru eCommerce este sa foloseasca datele cumulate si cercetarile facute pe clienti, sa ruleze mai multe campanii de A/B testing si sa observe, singuri, ce functioneaza pentru audienta lor specifica”, subliniaza Talia Wolf.

Cel mai important insa este ca potentialii clienti sa se simta in siguranta cand cumpara online, asa ca business-urile ar trebui sa sublinieze acest lucru, sa se axeze pe o experienta mobile foarte buna care sa permita clientilor ori sa salveze obiectele pentru o ulterioara achizitie, ori sa aiba un sistem de checkout foarte usor. Totodata, business-urile online ar trebui sa se axeze pe retentie – ce se intampla dupa conversia efectiva, sa creeze conexiuni cu clientii si sa comunice constant cu ei, pentru a face experienta mai placuta.

Cum poti atinge clientii, emotional

Un client impresionat si caruia i-ai transmit emotii pozitive este mult mai inclinat sa devina un client fidel. Am intrebat-o pe Talia cum ai putea atinge, mai eficient, clientii.

Retail jobs

“Pentru a realiza acest lucru este necesar, pentru inceput, sa realizezi un research in amanunt. Trebuie sa vorbesti cu clientii, sa discuti cu echipa ta (vanzari, customer support) si, nu in ultimul rand, sa iti dai seama care sunt declansatoarele psihologice, emotionale, ale clientilor, si cum se simt ei”.

Scopul este acela de a avea o imagine cat mai clara si completa privind cine sunt clientii si ce provocari intampina. Odata identificate potentiale “scurgeri” in palnia achizitiilor si odata rezolvate, este momentul sa atingem emotiile clientilor si sa ii ajutam sa isi atinga scopurile, spune Talia Wolf.

“Realizam acest lucru prin folosirea design-ului persuasiv, folosind culori convingatoare si chiar si fonturile conteaza. Totul trebuie folosit ca un tot care sa sublinieze valoare catre clienti si sa le arate cum ii poti ajuta. Pentru a ajunge la acest nivel trebuie tot timpul, dar tot timpul, sa te axezi pe client – acest lucru inseamna sa nu vorbesti despre tine, ci sa subliniezi beneficiile si valoarea adaugata pe care le poti aduce lor”.

Ce instrumente ar putea folosi magazinele online

Sunt doua tipuri de instrumente foarte bune in cresterea ratelor de conversie.

Citeste si:
PC Gaming: 5 desktop-uri pentru performanta maxima
PC Gaming: 5 desktop-uri...

1. Instrumente care te ajuta sa colectezi date despre clientii tai – aceste date te pot ajuta sa identifici “scapari” in funnel, sa intelegi unde intampina probleme clientii si iti permit, ulterior, sa le repari. Instrumente din aceasta categorie sunt heatmaps, precum HotJar, instrumente de survey si de chat, care iti permit sa colectezi informatii si feedback direct de la clienti.

2. Banana Splash, de exemplu, ajuta magazinele de eCommerce sa vanda mai mult pe mobile, Zopim este un plugin de chat care iti permite sa ajuti si sa ghidezi oamenii pe parcursul achizitiei si, evident, sunt multe altele similare.
Multe site-uri de eCommerce tind sa incarce prea mult site-urile cu informatii care nu sunt atat de utile clientilor, acest lucru cauzand frustrari clientilor.

“In fiecare zi suntem covarsiti de informatie, astfel incat clientii au nevoie sa fie ghidati cat mai simplu, pe site. Magazinele online au nevoie de un simplu si singur call to action, suficient de puternic incat clientii sa achizitioneze. De exemplu, afisarea a sute de produse pe o pagina, cu imagini rotative si link-uri catre diferite servicii poate crea multa confuzie, puncteaza experta.

“Multe magazine online au implementat toate aceste facilitati deoarece, se gandesc ele, nu vor sa rateze oportunitati, sunt ingrijorate ca clientii vor pleca daca nu sunt vizibile toate optiunile pe care le au. Efectul este, insa, contrar – clientii nu gasesc ceea ce vor, se simt covarsiti si pleaca. Personalizarea este cheia pentru a reusi in eCommerce – ofera-le clientilor ce isi doresc, la momentul potrivit”, spune Talia Wolf.

Citeste si:
Gala Premiilor eCommerce ediția a XVI-a și-a desemnat câștigătorii
Gala Premiilor eCommerce...

O alta problema este reprezentata de imaginile de produs. Majoritatea magazinelor ofera imagini cu produsul respectiv cand, de fapt, clientii vor sa vada cum ar arata acel produs intr-un anumit mediu – de exemplu, o locuinta. “Adauga imagini cu oameni folosind produsele tale, pentru a arata efectul final, cat mai clar. Alta greseala comuna este sa nu indici, clar, costul de transport pe parcursul comenzii – este foarte frustrant si enervant pentru clienti sa afle costul total abia la final. Adauga un calculator de transport platformei din spatele magazinului”, spune Talia.

Mobile vs desktop – inca este distanta mare

In prezent, diferenta intre conversiile pe mobile si desktop este de 270%. Desi, in medie, site-urile atrag 65% din trafic de pe mobile, clientii prefera in continuare sa cumpere de pe desktop sau tablete – multi clienti nu se simt inca, in siguranta, sa cumpere de pe mobile, sau pur si simplu sunt in faza de cercetare.

“Principalul motiv pentru care se intampla asta este deoarece marketerii inca trateaza vizitatorii de pe mobile care vizitatori “mini desktop”. Iau design-ul deja existent, il micsoreaza, il fac responsive, si il pun pe mobil. Vizitatorii de pe mobil sunt diferiti de cei care intra pe desktop si au deci nevoie de un traseu diferit – unul care sa le adreseze nevoile esentiale. De exemplu, magazinul de pe mobile trebuie sa le permita o modalitate rapida si simpla de a salva produsele in cos”.

Este important de retinut ca daca marketerii nu incep sa priveasca mobile-ul ca un mediu complet diferit de desktop, magazinele vor inceapa sa piarda clienti si de pe aceasta din urma platforma si, simultan, sa rateze oportunitati majore pe mobile.

De asemenea, trebuie sa te hotarasti daca este, intr-adevar, nevoie sa creezi o aplicatie separata pentru magazinul tau online. “In prezent, majoritatea aplicatiilor pierd 90% dintre userii initiali la 30 de zile de la downloadarea lor. Trebuie sa afli cat mai multe despre cei care iti viziteaza site-ul pe mobile si sa te adaptezi in functie de nevoile lor”, incheie Talia Wolf.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri