Cât de importante sunt strategiile CRM pentru fidelizarea clienților unei companii?

Nu multă lume știe ce înseamnă CRM. Și mai puține persoane știu cum te poate ajuta CRM-ul să-ți crești business-ul. Afli tot ce ai nevoie să știi în acest articol.

CRM este un acronim, înseamnă Customer Relationship Management (Managementul Relațiilor cu Clienții). Mai clar explicat, CRM este un software care poate ajuta pe deținătorul unui business să gestioneze relațiile și interacțiunile cu clienții prezenți sau potențiali. Această aplicație ajută așadar la atragerea de noi clienți și la fidelizarea clienților existenți.

CRM vs. ERP

Există diferențe între CRM (CRM pentru vânzări, pentru controlul activităților efectuate și al celor programate)și ERP( Enterprise Resource Planning)? În mod cert da. Sistemele ERP sunt considerate sisteme de back-office, ceea ce înseamnă că ele gestionează acele procese de business care nu sunt vizibile pentru clienți. Este vorba despre achiziția materialelor, planificarea producției, urmărirea comenzilor, gestionarea stocurilor de producție. Pe de altă parte, sistemele CRM sunt sisteme front-office, adică presupun activități în care se interacționează direct cu clientul.

În același timp, obiectivele principale ale ERP sunt reducerea costurilor și eficientizarea cheltuielilor generale. Business-ul devine mai eficient, mai suplu, se investește mai puțin capital. CRM-ul are drept scop creșterea vânzărilor. CRM este de fapt un instrument care ajuta la interacțiunea în interiorul și între departamentele companiei. De asemenea, ajută la interacțiunile dintre clienți, furnizori și alte companii. Este foarte simplu să te gândești la CRM astfel: din exterior, o companie este percepută ca o entitate. Cu toate acestea, compania are numeroase departamente, servicii, proceduri, strategii, toate acestea ajutând la funcționarea companiei în ansamblul ei.

Ce poate face CRM

  • CRM poate crește vânzările.
  • Monitorizează activitățile angajaților.
  • Automatizează și eficientizează activitatea și productivitatea.
  • Centralizează interacțiunile cu clienții.

CRM fidelizează clienții

  • Este necesar pentru o companie să-și fidelizeze clienții și să atragă alți clienți. Numai așa poate rezista pe o piață liberă. Customer Relationship Management ajută organizațiile să se automatizeze, să gestioneze mai multe activități, să interacționeze cu clienții.
  • Cu ajutorul unui software CRM, se poate implementa un sistem de interacțiune cu clienții, facilitând în același timp creșterea productivității, dezvoltând partea de marketing, service, asistență. Așadar, sistemele CRM pot acoperi mai multe domenii, iar clienții nu pot decât să se bucure de asta. Pe de altă parte, o companie poate decide dacă dorește să se folosească de acest sistem în toate activitățile, sau numai în câteva dintre acestea.
  • CRM ajută afacerea să înțeleagă mai bine cine sunt clienții ei și de ce fel de produse au nevoie aceștia.
  • CRM ajută compania să planifice mai bine activitățile și interacțiunile cu clienții.
  • CRM poate ajuta la optimizarea interacțiunilor cu clienții, dar și la colaborarea dintre oamenii de vânzări.
  • Cu ajutorul CRM se pot stoca informații despre clienți. Există o singură bază de date centralizată și ai acces la informații mult mai ușor dacă ești în interiorul companiei.
  • Se poate pune la punct un program de fidelizare într-un business, indiferent de metodele prin care vrei să-ți fidelizezi clienții.
  • Clienții pot fi targetați cu oferte personalizate. Cu cât îți cunoști mai bine clienții cu atât mai bine. De pildă, CRM îți permite să vezi istoricul cumpărăturilor unui client, prin urmare îți dai seama care este oferta cea mai potrivită pentru acea persoană.

Sursa foto: https://imgur.com/a/fHtFHhF via www.shutterstock.com


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Setari Cookie-uri