Adriana Manu, FAN Courier: Suntem în continuare o țară cu plata cash la livrare. Curierul are în continuare mulți bani la el

Sursǎ foto: UDR Ovidiu

Adriana Manu, FAN Courier: Suntem în continuare o țară cu plata cash la livrare. Curierul are în continuare mulți bani la el

Cuprins Articol:

Piața cumpărăturilor online din România crește în fiecare an, fiind estimată în jurul a 7 miliarde de euro în 2023, fără a lua în considerare serviciile. Tot de la an la an se observă și o creștere a anumitor obiceiuri de consum, respectiv modalitatea de livrare a comenzilor online sau modul în care sunt plătite. Adriana Manu, Director marketing & comunicare al companiei de curierat FAN Courier, a vorbit în cadrul evenimentului dotCommerce, organizat de MerchantPro, despre aceste obiceiuri și cum arată piața din România.

Livrarea la locker este un diferențiator, consideră reprezentantul FAN Courier, descriind opțiunile de livrare la puncte fixe ca fiind importante pentru magazinele online.

„Aduc beneficii atât pentru seller, cât și pentru consumator. Să poți să te bucuri de flexibilitate, de confort, de plată cu cardul la locker(...) Pentru seller costurile de livrare sunt mai scăzute, rata de retur e mai scăzută, vorbim de aspecte importante care îi pot ajuta în scalarea businessului”, precizează Adriana Manu, Director marketing & comunicare FAN Courier.

Cu toate acestea, reprezentantul FAN Courier precizează că la nivelul pieței procentele sunt încă mici în ceea ce privește livrarea la puncte fixe.

„Noi ne ocupăm de educarea pieței, de convingerea oamenilor legat de beneficiile utilizării lockerelor. Continuăm să investim în tipul acesta de livrare la punct fix, pentru că aduce beneficii(...) Suntem în continuare o piață de home delivery(livrare la domiciliu)”, adaugă Adriana Manu, Director marketing & comunicare FAN Courier.

Vrei să îți crești vânzările online? Hai alături de noi în teambuildingul e-commerce-ului românesc, pe 19 și 20 septembrie, la hotelul Qosmo din Brașov. Vor fi alături de noi zeci de specialiști din e-commerce, atât furnizori de soluții cât și reprezentanți ai magazinelor online locale și internaționale. Înscrie-te AICI și vino alături de noi.

Timpul de livrare pentru clienții care comandă din Asia a scăzut

Este deja cunoscut în industrie faptul că zeci de mii de colete comandate din Asia intră zilnic în România. E un fenomen care are loc la nivel european. Drept urmare, Comisia Europeană se uită înspre impunerea unor noi taxe care să vizeze comenzile care vin din China și au o valoare declarată mică.

De ce aceste tipuri de comenzi? Pentru că multe dintre platformele chinezești conving clienții să cumpere de la ele datorită prețurilor mici pe care le practică. Prețurile sunt atât de mici încât clienții nu sunt deranjați de faptul că vor fi nevoiți să aștepte mai multe pentru comandă, așteptare care și ea s-a redus semnificativ în ultimii ani, lucru evidențiat și de către Adriana Manu, Director marketing & comunicare FAN Courier.

„Tipologia de clienți, care achiziționează produse de pe platformele din Asia, primesc produsele mai repede. Cumpărăturile de pe astfel de platforme se făceau și acum câțiva ani și se livrau cu Poșta Română în câteva luni. În ultimul timp, de când se livrează cu curierii, au ajuns să se livreze în câteva zile, maxim 15 zile”, explică Adriana Manu, Director marketing & comunicare FAN Courier.

Nu sunt doar o țară de Home delivery, ci și o țară de Cash on delivery

Reprezentanta FAN Courier precizează că, în continuare, curierii umblă cu mult numerar la ei, deoarece există un număr mare de comenzi care nu sunt plătite online. Crește plata cu cardul, însă creșterea este mică de la an la an.

”Nu suntem doar o țară de home delivery(livrare la domiciliu n.r.), ci și o țară de cash on delivery(plata cu numerar la livrare). Banii pe care îi deține curierul fizic la el sunt mulți în continuare, ne dorim să scadă, dar în continuare e greu. Toate modificările legislative, toate investițiile pe care le-am făcut noi, toate îndemnurile de a plăti la vendor, de a plăti cu cardul la curier, funcționează, nu e o stagnare, dar este o creștere mică în comparație cu așteptările noastre.

Personalizate pentru tine