Dana Cortina, director general Porsche Inter Auto Romania

Dana Cortina, director general Porsche Inter Auto RomaniaDupa un 2012 care ne-a adus inapoi la nivelul anului 2000 ca numar de masini noi livrate, 2013 se arata ca un nou an dificil pentru piata auto din Romania. Cel mai probabil, segmentul auto de lux va merge in continuare bine, fiind motorul intregii piete in termeni valorici.

De asemenea, ne asteptam din nou la rezultate bune pe segmentul clientilor de flote. Aici exista o oportunitate buna, pentru ca multe parcuri auto sunt evident invechite, o serie de companii amanand deja de cativa ani reinnoirea lor.

Segmentul clientilor individuali se va dezgheta probabil cel mai greu, atat din cauza veniturilor reduse sau incerte pe termen lung, cat si din cauza problemelor legate de finantare.

Pe termen lung, gradul de motorizare din Romania poate reprezenta o oportunitate. Daca in Romania exista in jur de 200 de automobile la mia de locuitori, in Occident cifra este dubla, iar gradul de reinnoire a parcului de masini, analizand datele din ultimii ani, a fost foarte scazut.

Michael Grewe, CEO si presedinte Mercedes-Benz Romania

Michael Grewe, CEO si presedinte Mercedes-Benz RomaniaStarea pietei va fi ingreunata in acest an de situatia dificila a finantarilor. Increderea va fi redusa de ambele parti, atat in cazul celor care acorda finantari, cat si in cazul celor care le solicita.

Probabil ca in 2013 va persista instabilitatea politica cu efecte in stabilitatea si dezvoltarea economica, insa credem ca oamenii vor dori in continuare sa investeasca in calitate si tehnologie de ultima generatie.

Pe piata camioanelor, un dezavantaj al anului 2013 ar putea fi reprezentat de marirea graduala a preturilor odata cu trecerea la Euro 6.

In ciuda situatiei economice instabile, piata va continua sa fie una dinamica si competitiva, in care diferenta dintre jucatori va fi data de calitatea servicilor, grija fata de clienti si gradul de satisfactie al acestora.

Marco Schulz, director general BMW Group Romania

Marco Schulz, director general BMW Group RomaniaAm incheiat un an marcat de instabilitati politice importante care au generat instabilitate economica.

2012 a fost marcat de inca un declin al pietei auto, cresterea preturilor combustibililor, inflatie in crestere si deprecierea leului fata de euro.

Avem nevoie de un mediu economic si fiscal stabil care sa redea increderea clientilor sa investeasca iarasi in automobile noi. Pentru aceasta, primele luni dupa alegerile generale sunt importante in schimbarea acestui climat de nesiguranta. Avem nevoie de asemenea de un angajament puternic din partea clasei politice pentru continuitate in ceea ce priveste strategiile fiscale si economice. Predictibilitatea genereaza incredere!

Jerome Olive, director general Dacia si Grup Renault Romania

Jerome Olive, director general Dacia si Grup Renault RomaniaPunctul slab al industriei auto este situatia economica dificila a ultimilor ani, mai ales in Europa.

In Romania, piata auto este acum un sfert din cat era in anul 2008. Pentru 2013 nu este simplu sa faci previziuni, intrucat nu stim daca aceasta perioada dificila se va prelungi. Situatia economica ramane inca incerta pe termen scurt, mai ales in Europa.

Atuul nostru pentru 2013 va fi ca Dacia va avea o gama de vehicule bogata si complet noua.

Ioan Repede, director general Rombat

Ioan Repede, director general RombatConsider ca in acest an, piata nationala dar si cea internationala va fi cel putin rezervata, societatile private vor adopta o politica de reducere a cheltuielilor, putini dintre acesti jucatori de pe scena economica avand curajul sa incerce o politica de dezvoltare.

Inca din acest an s-a inregistrat o scadere a numarului de inmatriculari, scadere care va continua si in anul 2013, afectand piata pieselor auto. Consumatorul va fi la fel de restrictionat, de temator.

Pedro Carreira, directorul general Continental Anvelope Timisoara

Pedro Carreira, directorul general Continental Anvelope TimisoaraIn 2013, ne dorim sa continuam programul de extindere al activitatii noastre din Timisoara, prin finalizarea proiectului de Amestec Primar. Aceasta investitie ne consolideaza pozitia in Romania, oferindu-ne totodata si o structura mai buna a costurilor si contribuind la dezvoltarea strategiei noastre de integrare pe verticala. Pana acum, am primit semnale bune din partea pietei auto.

Romania devine din ce in ce mai activa in acest domeniu, tot mai multi investitori sunt interesati sa opereze aici, odata ce pietele emergente devin optiuni investitionale pentru companii, iar partenerii nostri de afaceri continua sa isi dezvoltate activitatea.

George Condrea, director general Magna Craiova

George Condrea, director general Magna CraiovaIndustria auto din Romania este bine pozitionata pentru o crestere pe termen lung. Intrucat vehiculele produse local ajung la export, nu exista o dependenta crescuta de economia locala. In prezent exista doua tendinte generale: producatorii de echipamente originale de lux si cei cu o amprenta globala se descurca bine, in timp ce producatorii de echipamente originale care sunt focusati pe volume sau sunt doar reprezentati regional se lupta sa supravietuiasca.

Magna este o companie globala si datorita amprentei sale la nivel mondial a fost in masura sa reziste recesiunii regionale de piata.

La nivel mondial, industria de automobile este in crestere, iar noi suntem in crestere cu ea.

Cristian Gulicska, country director Delphi Packard Romania

Cristian Gulicska, country director Delphi Packard RomaniaSondajele arata ca industria auto continua sa se confrunte cu provocarile de mediu, urbanizarea in crestere si schimbarea comportamentului clientilor.

Clientii si autoritatile isi doresc autovehicule mai sigure, economie de combustibil si emisii mai reduse, precum si conectivitate si infotainment in cadrul vehiculelor. Ajutam producatorii de vehicule sa incorporeze perfect tehnologia de varf in masinile lor, asigurand avantaje comerciale relevante pe piata.

In septembrie, inmatricularile de autoturisme noi au continuat trendul descendent, in scadere pentru a douasprezecea luna consecutiv. Analistii pietei anticipeaza un start slab pentru 2013.