2 / 6

Supermarketul, un concept invechit

“Am citit recent ca un retailer care avea 25 de supermarketuri in Polonia le inchide pe toate, la fel si in Ungaria si poate ca acelasi lucru se va intampla si aici, in Romania”, spune executivul de la miniMax, pentru care verdictul este clar: supermarketurile reprezinta un concept invechit, ce nu se pliaza pe actualitate si care nu se poate diferentia de magazinele de tip discount.

Diferenta majora dintre cele doua tipuri de retail este pretul, supermarketurile practicand costuri mai piperate; un pret pentru care, crede Exel, consumatorii sunt, mai ales pe timp de criza, si mai putin dispusi sa plateasca. “Oamenii nu vor sa plateasca pentru aranjarea frumoasa a produselor pe raft si nici pentru produse de care nu au neaparata nevoie”, considera acesta, adaugand ca operatorii de traditie pe piata romaneasca de supermarketuri au intrat intr-un con de umbra in ultima vreme.

Supermarketurile si-au pierdut din efervescenta ultimilor doi ani, care au consemnat preluarea lantului Artima de catre Carrefour (2007) si cea a La Fourmi de catre belgienii de la Mega Image (2008). La o analiza succinta a dinamicii inaugurarilor din primul semestru al anului, supermarketurile au fost lasate in urma de discounteri si de hipermarketuri, cele mai active la acest capitol. Singurele vesti care au mai dinamizat sectorul au fost cele legate de deschiderea supermarketurilor Carrefour Express (fostele Artima) si, recent, de tranzactia prin care Mega Image a cumparat patru magazine Prodas.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri