Speculatiile s-au multiplicat in jurul pasagerilor suspecti

Speculatiile s-au multiplicat in jurul pasagerilor suspecti

Un austriac, cu numele Christian Kozel, si un italian pe nume Luigi Maraldi apareau pe lista pasagerilor, dar niciunul dintre ei nu se afla la bord, amandurora fiindu-le furate pasapoartele in Thailanda in urma cu doi ani. In timp ce ministrul Transporturilor a vorbit despre patru suspecti, directorul aviatiei civile malaysiene a precizat ca doar doi pasageri ar fi folosit pasapoarte furate. "Avem inregistrari cu doi suspecti pe camerele de supraveghere".

"Suntem la curent cu informatii de zbor in cazul a doi pasageri. Nu am gasit nicio legatura cu terorismul, desi este prea devreme si in niciun caz definitiv", a declarat la randul sau un oficial american la Washington. "Faptul ca (pasapoartele) au fost furate nu inseamna ca cei care calatoreau cu ele erau teroristi", a adaugat un oficial de rang inalt al Departamentului pentru Securitate Interna pentru Los Angeles Times, mentionand ca ar putea fi vorba despre "hoti".

Avionul avusese o aripa avariata, dar a fost reparat

Avionul avusese o aripa avariata, dar a fost reparat

Avionul Boeing 777-200 al Malaysia Airlines despre care nu se stie nimic de sambata a suferit o avarie la o aripa in 2012 dar a fost reparat si era apt de zbor, a asigurat compania duminica, relateaza AFP. Extremitatea unei aripi a avionului a fost avariata in urma unei coliziuni la sol cu un alt avion pe aeroportul Pudong din Shanghai.

"Aeronava a avut extremitatea unei aripi rupta. O parte, de aproape un metru, de la capatul aripii a fost distrusa", a explicat presedintele Malaysia Airlines, Ahmad Jauhari Yahya, in cadrul unei conferinte de presa. Aripa "a fost reparata de Boeing, certificata de Boeing si de mai multe autoritati" ale aviatiei civile, a continuat el. Avionul "era apt de zbor", potrivit lui.

Peste 40 de nave si 22 de aeronave participa la operatiunile de cautare

Peste 40 de nave si 22 de aeronave participa la operatiunile de cautare

Cercetarile se concentreaza acum in estul Malaysiei, Kuala Lumpur a extins zona de cautare duminica pe coasta de vest si a cerut ajutorul Indoneziei. In total, circa 40 de nave si 22 de aeronave diverse (in special din China, Statele Unite, Vietnam, Malaysia, Filipine, Singapore) participa la operatiuni, potrivit oficialilor.

Dar, duminica, Malaysia Airlines a subliniat ca "se teme de ce este mai rau". Navele au ajuns la doua dare de carburant care se intind pe mai multi kilometri de-a lungul Marii Chinei de Sud, dar nu au gasit nicio urma de Boeing. Daca avionul s-a scufundat in mare, aceasta ar fi catastrofa aeriana cu cele mai multe victime din 2001, cand s-a prabusit avionul Airbus A-300 al American Airlines, care a provocat moartea a 265 de persoane in Statele Unite.

Avionul transporta 227 de pasageri de 14 nationalitati diferite

Avionul transporta 227 de pasageri de 14 nationalitati diferite

Zborul MH370, care transporta 227 de pasageri, de 14 nationalitati, dintre care doi copii, si 12 membri ai echipajului malaysieni, a disparut de pe ecranele radarelor la o ora dupa ce a decolat, undeva intre estul Malaysiei si sudul Vietnamului, fara sa fi transmis vreo alerta. Printre ei se aflau 153 de chinezi, patru francezi (dintre care trei elevi ai liceului francez din Beijing), 38 de malaysieni, sapte indonezieni, sase australieni si trei americani. Douazeci de angajati ai unei companii texane (12 malaysieni si opt chinezi) se aflau, de asemenea, la bord.

Familiile pasagerilor, furioase din cauza lipsei de informatii, erau in continuare nelinistite duminica, intr-un hotel din apropierea aeroportului din Beijing. "Compania nu ne-a contactat, un prieten ne-a avertizat", a declarat o femeie in lacrimi, al carei cumnat se afla la bord. Dar compania a asigurat ca face tot ce poate pentru a informa familiile, avand in vedere confuzia din jurul disparitiei avionului, un Boeing 777-200 aflat in serviciu de 11 ani si pilotat de un angajat de Malaysian Airlines din 1981.

Cel mai grav accident in care este implicat un Boeing 777

Cel mai grav accident in care este implicat un Boeing 777

In cazul in care catastrofa va fi confirmata, acesta ar putea fi accidentul cel mai grav in care este implicat un aparat de zbor Boeing 777, model care a cunoscut un singur accident mortal in 19 ani de istorie, cu trei morti pe aeroportul din San Francisco, in iulie 2013.

Compania Malaysia Airlines (MAS) a inregistrat putine accidente. In octombrie, un bimotor Twin-Otter s-a zdrobit la aterizarea pe insula Borneo, provocand moartea copilotului si a unui pasager. In 1977, un alt aparat s-a prabusit in sudul Malaysiei, provocand moartea tuturor celor 93 de pasageri si sapte membri ai echipajului aflati la bord. Un accident ar fi o lovitura grea pentru companiei, care pierde bani de mai multi ani in fata unor concurenti precum AirAsia. Malaysia Airlines a inregistrat pierderi pentru al patrulea trimestru consecutiv in ultimele trei luni ale lui 2013.

Posibile ramasite ale avionului Malaysia Airlines

Posibile ramasite ale avionului Malaysia Airlines

Posibile ramasite ale avionului Boeing 777 al Malaysia Airlines, disparut sambata, au fost vazute in largul Vietnamului, a declarat duminica seara un oficial vietnamez, citat de AFP, preluat de Mediafax.

"Un avion vietnamez a anuntat ca a descoperit doua bucati, care par sa apatina unui avion" in largul insulei Tho Chu, a declarat acest oficial pentru AFP, sub acoperirea anonimatului.