2 / 4

Mihai Ghyka Acestea sunt vremurile in care apar marketerii de calitate

Fostul manager InBev Romania, actualmente membru al Senatului IAA si Eisenhower Fellow 2009, Mihai Ghyka (foto) defineste eficienta drept capacitatea de a vinde mai mult cu mijloace mai putine.

“In contextul in care piata media a avut un declin puternic, de 38%, in 2009, ne uitam la cum evolueaza brandurile si agentiile de media, cum reusesc sa faca mai mult cu mai putin. Exista industrii in care cei care au stiut de unde sa taie au reusit sa se distanteze de ceilalti. Acestea sunt vremurile in care apar marketerii de calitate”, spune Ghyka.

Acesta subliniaza importanta analizarii tendintelor din pietele internationale si a pregatirii din timp a unei strategii pentru perioada de crestere economica ce va urma.

“Traim efectele Europei, criza europeana ne va afecta in continuare. Un exemplu. Vincon, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala a vinului, a primit anul trecut o oferta de vanzare de 60 mil. euro. A refuzat-o. Era suficient sa se uite la ce se intampla in jur pe piata vinului din Italia, de exemplu, unde existau stocuri cu o vechime de un an si jumatate. Vincon nu va mai avea o asemenea oferta de preluare”, declara Mihai Ghyka.

In opinia sa, nimeni nu isi pune intrebarea “Cum facem sa crestem o societate romaneasca sanatoasa in urmatorii 20 de ani?”.

“Decat sa avem o viziune pesimista ar trebui sa vedem daca suntem pregatiti pentru cresterea economica. Decat sa fim preocupati in primul rand de modul in care pot sa-i dam afara pe cei cu salariile cele mai mari, indiferent ca acele persoane produceau mult, mai bine ne-am focusa pe planul de crestere dupa revenirea economiei”, adauga Ghyka.

La randul sau, Grant McKenzie, vicepresedinte de marketing in cadrul Ursus Breweries, declara ca pentru multe companii actuala criza a reprezentat o dilema: este un moment pentru investitii sau unul pentru taieri drastice de costuri?

“Unele companii au preferat doar sa taie, taie, taie si sa astepte vremuri mai bune, in timp ce altele si-au continuat linistite investitiile. Nu mai poti cumpara atentia consumatorilor atat de usor, acestia sunt interesati sa stie acum ce le poti oferi in schimbul atentiei”, spune McKenzie.

De asemenea, oficialul Ursus Breweries afirma ca in momentul de fata nu este important “cat de tare tipa o companie”, ci mesajul pe care il transmite.

“Ambalajul si povestea din jurul sau sunt elementele care conteaza in 2010. Este la fel de important sa gasesti acei consumatori care conteaza si sa-I asculti”, este de parere Grant McKenzie, subliniind faptul ca publicitatea in cazul Ursus Breweries a fost coroborata cu activitati ce au dezvoltat interactiunea dintre consumator si povestea brandului.

Pe de alta parte, presedintele United Romanian Breweries Bereprod (URBB)&Carlsrom Beverage, Shachar Shaine, declara ca acesta este sansa companiilor de a beneficia de mai multa expunere cu mai putini bani. “Media sunt acum mai putin aglomerate, divertismentul acasa este mai important ca niciodata. Iata doua sanse de a avea mai multa expunere cu mai putin bani. Anul acesta a fost anul cu cele mai mari investitii in media din ultimii cinci ani pentru URBB”, explica Shaine.

Potrivit acestuia, investitiile in marketing sunt cel mai usor de taiat intrucat nu presupun renuntarea la angajati. Pentru a supravietui, companiile se axeaza pe cheltuielile de marketing necesare si renunta la lucrurile “nice to have”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri