Producătorul de conserve și preparate din carne din Vaslui, ce deține brandurile Vascar și Moldova în Bucate, are, de asemenea, și o rețea proprie de 22 de magazine. Produsele Vascar se vând și în rețelele de retail, iar producătorul realizează și marcă privată pentru retailerii mari din piață.

Încă din februarie fabrica Vascar a început să lucreze la capacitate maximă, în două schimburi. La începutul lunii martie, ca urmare a efectului de panică creat în rândul populației, a crescut substanțial cererea de produse alimentare. Conservele au fost cele mai solicitate, iar asta a generat o cerere mai mare din partea clienților directi și a retailerilor.

Citește și: Vascar investește 1 milion de euro în fabrica din Vaslui după afaceri de 20 milioane euro în 2019

Am încercat să onorăm toate comenzile, dar cererea a fost foarte mare, într-un interval scurt. Vânzarile la conserve au fost cu peste 300% mai mari comparativ cu perioada similară a anului 2019, dar lucrurile au revenit la normal începand cu luna aprilie. Pe segmentul mezeluri, s-a înregistrat același ritm al vânzărilor”, a povestit Vlad Ciuburciu.

În cele 22 de magazine din rețeaua Vascar cele mai cerute produse au fost cele de bază, în special cu cele cu termen mare de valabilitate, precum conservele sau salamurile crud uscate. De asemenea, s-a înregistrat o cerere foarte mare de făină, mălai, drojdie. “În rețeaua noastră cele mai vândute au fost conservele. Au fost zile când la ora deschiderii magazinului, clienții așteptau să cumpere conserve… și nu una, două bucăți, ci 10-20 de conserve deodată. Dar lucrurile au revenit la normal”, povestește Vlad Ciuburciu.

Citește și: Scandia Food spune NU panicii: Nu credem că vreo țară va opri transportul de alimente

Vascar: Livrare la domiciliu și angajări pe timp de pandemie

Tot în perioada pandemiei, din cauza restricțiilor de circulație, producătorul de preparate din carne a decis să lanseze livrarea produselor la domiciliu. Serviciul a fost lansat exclusiv în municipiul Vaslui, se bazează pe comandă telefonică, de luni până vineri în intervalul orar 9 și 13:00, iar valoarea comenzii trebuie să fie minim de 50 de lei. Producătorul livrează o gamă largă de carne, preparate din carne, conserve, precum și alte produse alimentare regăsite în rețeaua de magazine Vascar.

Pentru a face față producției în creștere, producătorul a făcut și angajări în ultima perioadă, în special în fabrica din Vaslui, în diverse domenii și paliere: de la electricieni, până la ingineri industria alimentară, operatori utilaje sau muncitori necalificați.

Vezi și: Vânzările Orkla Foods Romania, producătorul Linco, Antrefrig și Bunica, afectate de pandemie: sectorul B2B a scăzut cu 30%, iar B2C a crescut cu 50%

“Avem un personal stabil, dar ne-am extins echipa în ultima vreme. Angajatii sunt instruiți și verificați inclusiv prin sistem video in vederea respectarii normelor de igienă și securitate. Angajații au înțeles că decalarea orelor de începere a programului este o măsura care îi protejeaza și pe ei”, a adaugat Vlad Ciuburciu.

Cât despre scenariile de business cu care producătorul român lucrează în acest an, directorul Vascar spune: “Avem acel “worst case scenario” care se referă la situația în care am avea angajați infectați cu Covid-19, dar care nu ne-ar afecta capacitatea de producție pentru că avem echipe care pot suplini personalul carantinat. În rest, urmăm strategia generală de business pentru acest an și o adaptăm, dacă e nevoie, astfel încât să ne îndeplinim obiectivele pentru 2020”.

Citește mai multe despre cum s-a adaptat Vascar la criza generată de coronavirus și măsurile luate de producător pe retail.ro.