Tiki Bistro este unul dintre cele mai populare restaurante din Iași, care s-a dezvoltat foarte mult de la înființare și până în prezent, ajungând la o echipă de 130 de angajați și peste 1.000 de oaspeți satisfăcuți în fiecare zi.

Tiki Bistro a luat naștere în 2013 ca o completare a unei locații existente (Cafeneaua Piața Unirii), ce avea deja un istoric în Iași pe partea de cafenea, terasă și petreceri care se țineau lanț, la un moment dat 7 zile din 7, și care antrenau un număr foarte mare de clienți fideli.

Datorită faptului că preferințele culinare ale asociaților, precum și ale clienților existenți ai locației nu prea se regăseau în meniurile restaurantelor existente în Iași la acea vreme, oferta locală fiind destul de monotonă, a apărut oportunitatea deschiderii unei noi locații specializată pe mâncare.

Cu atât mai mult cu cât, odată cu vizitele în Asia și multe alte colțuri ale lumii, asociații au adunat rețete unice de la cei mai cunoscuți bucătari ale zonelor, pe care ulterior le-au și implementat în noul Tiki Bistro.

Un loc de joacă pentru trei „cabliști”

Tiki Bistro(Sursa foto: Tiki Bistro)

Un lucru pe care puțină lume îl știe despre fondatorii Tiki Bistro & Cafeneaua Piața Unirii este că aceștia și-au avut startul în afaceri în domeniul telecomunicațiilor, construind rețele de Internet și televiziune prin cablu mai întâi în Iași, iar apoi în toată țara.

Au „cablat” țara mai întâi pe cont propriu, iar mai apoi pentru cei mai mari actori din industrie, respectiv RDS&RCS, Telekom, Nextgen etc.

Banii câștigați astfel i-au reinvestit în mai multe afaceri din domenii diferite. Cu toate acestea, atât Cafeneaua Piața Unirii cât și Tiki Bistro nu au fost inițial abordate ca investiții, ci ca un loc de joacă pentru latura artistică a antreprenorilor altminteri ancorați în industrii foarte tehnice.

Fondatorii sunt Alex Costea, Petru Butnicu și Nicu Maxim, un trio care s-a bazat întotdeauna pe inteligență, prietenie și muncă.

Toți sunt oameni simpli, care preferă să stea în umbră muncind și evoluând permanent, datorită capacităților de a performa pe ramuri diferite, completându-se perfect.

Atunci când a luat naștere Tiki Bistro, toată amenajarea a fost făcută din mobilier, statui, tablouri adunate de-a lungul anilor în timpul călătoriilor în Thailanda, Cambodgia, Indonezia, Malaysia, Filipine, Vietnam, fără să fi știut în acel moment că vor avea misiunea de a aduce un colț de bucurie viitorilor clienți.

S-au săturat să străbată sute de kilometri după felurile de mâncare preferate

Tiki Bistro

(Sursa foto: Tiki Bistro)

Pe vremea în care construiau rețele de telecomunicații în sudul țării, de multe ori, asociații străbăteau chiar și câteva sute de kilometri până în București, doar ca să mănânce o Quesadilla la restaurantul preferat, sau în Chișinău pentru a savura o barcă de sushi, ori în Budapesta pentru un gulaș. De aici a pornit și ideea de a crea un loc în Iași care să unească toate aceste gusturi laolaltă.

Evident, aceste lucruri nu se puteau realiza decât cu sprijinul unui specialist pe măsură. Astfel, după ce li s-a alăturat Chef Vitalie, care a gătit pentru unii dintre cei mai influenți oameni din Moldova sau Ucraina, au reușit să unească ideile și să le pună în aplicare.

Contribuția unui chef precum Vitalie în bucătărie a dat un boost de creație, o abordare proactivă în pregătirea preparatelor, dând naștere unor delicii unice. Talentele sale remarcabile și dorința de a explora mereu noi combinații i-au adus în meniul nostru inclusiv preparate care-i poartă numele, fiind extrem de apreciate de clienți”, ne-a mai spus Anca Lapa.

Livrările, o parte esențială a Tiki, iar Tazz, un partener de încredere

Tazz(Sursa foto: Tazz)

Livrările Tiki Bistro au demarat în timpul pandemiei, când funcționarea la interior a devenit interzisă. Echipa de la Tiki încerca să transforme o situație total neplăcută în una care să-i unească și să-i motiveze să o depășească rapid, rămânând alături de clienți, dar păstrând și angajații.

În prezent, Anca Lapa ne dezvăluie că livrările constituie o parte consistenta a afacerii, iar importanța lor va deveni și mai mare.

Cei de la Tazz sunt partenerii noștri de încredere! Ne-am susținut reciproc și am intrat cu Tazz printre primii în Iași. Am fost și suntem extrem de încântați de serviciile lor, și la fel de încântați sunt și clienții noștri, pe care astfel îi putem ține aproape chiar și de la distanță”, a subliniat Anca Lapa.

Componenta de digitalizare a devenit esențială în vremurile actuale, iar o afacere modernă are nevoie de așa ceva, chiar dacă vorbim despre o unitate de alimentație publică. Ba mai mult, cu atât mai mult, pandemia a arătat că restaurantele care au realizat rapid că este nevoie de o prezență online puternică au avut cel mai mult de câștigat.

Citeste si:

    Cu siguranță, digitalizarea nu avea cum să lipsească din arsenalul de avantaje ale Tiki Bistro, ținând cont de CV-ul tehnic al fondatorilor săi.

    „Pentru o locație puternic ancorată în relația cu oamenii, îmbunătățirea ofertei și pe partea de livrări este foarte importantă, având în vedere că noi avem posibilitatea de a fi la un click distanță de clienți. Este suficient să dai o comandă pe Tazz și produsele noastre vor ajunge la tine în cel mai scurt timp posibil”, ne-a mai explicat directorul de marketing al Tiki Bistro.

    Tiki Bistro: Premiul Tazz, un semn că ne facem treaba bine!

    Tiki Bistro(Sursa foto: Tiki Bistro)

    Tiki Bistro a fost premiat la începutul acestui an, primind premiul Local Brand Love, iar Anca Lapa ne spune că premiul Tazz a fost o surpriză extraordinar de plăcută atât pentru acționari, cât și pentru angajați.

    Citeste si:

      Este un semn că ne facem treaba bine! Încercăm constant să evoluăm, iar mai în glumă, mai în serios, susținem mereu că ne bazăm pe clienți serioși, inteligenți, care știu să prețuiască o mâncare de calitate! Oamenii care acordă importanță calității vieții, condiției lor fizice și bunăstării personale au tendința de a alege întotdeauna mâncare sănătoasă, din ingrediente de calitate și pregătită de profesioniști”, a adăugat ea.

      Tiki pregătește o surpriză delicioasă pentru clienții săi

      Între preferatele de la Tiki Bistro se află quesadilla, despre care se mândresc cu faptul că au introdus-o în Iași, sushi-ul adus din Chișinău, „wok-urile” inspirate din Tailanda, tăițeii „furați” din Bali, iar cu pași repezi vin din urmă „burgerii mafioți”, care în acest moment sunt unici și extrem de apreciați.

      Evident, Tiki nu ignoră și mâncarea românească, pregătind o surpriză delicioasă pentru clienții săi

      „Pregătim un puternic meniu tradițional, ce se va numi Hanul lui Bacalu - Mahala, unde vom include preparate tradiționale românești gătite din produse locale după rețete tradiționale. Pe direcția de promovare vom merge pe aceeași linie, cea a transpunerii în practică a realității”, a mai spus Anca Lapa.

      Burgerii mafioți născuți în pandemie

      Tiki Bistro

      (Sursa foto: Tiki Bistro)

      Legat de preparate, un fapt amuzant este acela că au profitat de un șir de zvonuri răutăcioase care i-au inspirat să transforme meniul de Gorilla Burgers.

      De multe ori, mai în gluma mai în serios am fost numiți «mafioți» de către unele persoane răutăcioase, deoarece în timpul pandemiei reușeam să găsim portițe și mijloace ca să ne păstrăm atât clienții cât și angajații, în timp ce alte locații nu prea reușeau. Astfel am creat niște burgeri-personaj, respectiv un set de gorile gangsteri cu principii”, ne-a mai povestit directorul de marketing al Tiki Bistro.

      Potrivit ei, fiecare dintre clienți s-au regăsit în personajele create de ei și le asociază în funcție de stare sau personalitatea proprie.

      „Gorilla Gangster, marca burgerilor noștri, a ajuns să fie prezentă la orice eveniment, precum zile de naștere, petreceri corporate, simpozioane, etc”, ne-a mai spus Anca Lapa.

      Satisfacția clienților mai importantă decât cifrele afacerii

      Tiki Bistro

      (Sursa foto: Tiki Bistro)

      Celor de la Tiki nu prea le place să vorbească despre bani, considerând că evoluția localului trebuie măsurată în satisfacția clienților și mai puțin în încasările pe care le realizează, nici nu vor să se laude cu investițiile făcute.

      Vă pot spune că bucătăria trece de ordinul sutelor de mii de euro, pentru că la nivelul și fluxul pe care noi îl avem, nu se poate altfel. Pentru noi contează mai puțin volumul încasărilor și mai mult gradul de satisfacție al clienților, pe care ne străduim să-l păstrăm pe cât putem de ridicat. Evoluția noastră se datorează în primul rând evoluției clienților.”, ne-a explicat Anca Lapa, Directorul de Marketing la Tiki Bistro.

      În prezent Tiki Bistro are aproximativ 130 de angajați, dintre care 48 sunt bucătari.

      „Zilnic, satisfacem așteptările culinare a peste 1.000 de oaspeți. Numărul acestora se datorează și diversității, deoarece meniul Tiki Bistro conține în fapt mai multe meniuri, astfel fiecare își găsește destul de ușor produsul favorit. Astfel avem meniu asiatic, arăbesc, european, sud-american”, ne-a mai explicat Anca Lapa.

      Sursa foto: Tiki Bistro Iași

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Adrian Ungureanu
      Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Companii »


      Setari Cookie-uri