„Majoritatea spune ca IoT inca nu exista in Romania, ci se va dezvolta in urmatorii 10-20 de ani, dar de fapt el este deja si ne afecteaza viata. Daca ne gandim la solutii gen Uber sau Booking, care schimba retailul clasic, la Netflix, care vine pe piata din Romania, la produsele smart precum periuta de dinti care iti spune pe mobil daca te-ai spalat bine sau nu, toate acestea demonstreaza ca exista”, a declarat Mihai Cosma, in cadrul evenimentului Retail Arena, organizat de wall-street.ro.

Potrivit acestuia, magazinul viitorului ar trebui sa imbine componenta umana cu lumea tehnologica: „Il vad cu putini angajati, ca un magazin multibrand, dar care sa contina firme diferite si din domenii diferite, acestea ar ocupa acelasi spatiu fizic, pentru ca nu e nevoie ca o banca sa fie total diferita de un retailer, pot ocupa acelasi loc si printr-un touch screen clientul sa obtina lucruri diferite, ar trebui sa fie deschis nonstop, sa aiba multa tehnologie, iar in momentul in care clientul intra, acesta sa stie cine e, care e profilul sau, sa se simta in siguranta si sa aiba o oferta personalizata”, considera Cosma.

Cum schimba noile trenduri business-ul

Pe langa produsele smart, care deja exista in retailul romanesc si sunt in continua expansiune pe piata, consumatorii se orienteaza catre lucruri cumparate ca servicii. Reprezentantul Kaspch Romania da exemplu in acest sens generatia Millenials, care nu mai este atat de interesata de achizitionarea unei masini, dar care prefera sa o inchirieze, sa o foloseasca cateva zile pentru a vedea cum functioneaza, iar ulterior sa o returneze.

Alte trenduri care influenteaza noile modele de business sunt beneficiile post-vanzare, customizarea produselor pentru fiecare client in parte, digitalizarea, disponibilitatea si agilitatea de a oferi si alte produse, complementare cu oferta retailerului, precum este cazul Lego, care pe langa jucarii, produce si filme, mai spune Cosma.

Internet of Things (IoT) adica Internetul Lucrurilor este urmasul lui Big Data si reprezinta interactiunile dintre dispozitive inteligente unice interconectate prin infrastructura de internet actuala. Prin interconectarea acestor dispozitive se asteapta o automatizare in aproape toate domeniile si permiterea dezvoltarii unor aplicatii complexe.

Partenerii evenimentului sunt Microsoft (Technology Partner), Omnichannel Day delivered by FAN Courier, Media Galaxy (partener), Altex(partener), PayU (partener), ING Bank(partener),Carrefour (partener), Service Return (sponsor) si VE Interactive (sponsor).

Sursa foto: Mircea Dragos Photography