"Anul acesta, mai mult decat oricand, ne-am straduit sa oferim consumatorilor romani noutati pentru fiecare categorie de iaurturi din portofoliul nostru. Una dintre directiile in care nu numai ca ne-am propus sa venim cu o oferta noua, dar si sa investim in capacitatea de productie a fabricii este cea de produse bio, segment care se bucura de un interes crescut din partea consumatorilor romani. Patru noi iaurturi Danone bio vor fi produse in fabrica din Bucuresti incepand cu aceasta toamna, in urma unei investitii de peste 3 milioane de euro in linia de productie. Consumul de iaurt in Romania este de 6,6 kg per capita, procent destul de scazut comparativ cu Europa, prin urmare avem spatiu suficient de crestere", spune Natalia Gelstein Kiss, General Manager Danone Romania, Bulgaria si Tarile Adriatice.

Marea majoritate a portofoliului Danone o reprezinta categoria de iaurturi, care reprezinta si principala expertiza a producatorului. Anul acesta, Danone implineste 100 de ani de experienta in industria iaurturilor, insa, pe langa acestea, Danone comercializeaza si alte produse lactate, precum smanatana sau deserturi pe baza de lapte sau chiar produse pe baza de plante, precum Alpro.

Acestea sunt produse in fabrica Danone din Bucuresti, unde recent s-a investit in linia de productie BIO. In medie, producatorul aduce in fabrica, anual, aproximativ 60 de milioane de litri de lapte, cu peste 90% din cantitate provenind de la ferme din Romania. Danone are si un parteneriat cu fermierii romani de la care colecteaza laptele.

"Avand in vedere ca obiectivul nostru este sa oferim consumatorilor produse de cea mai buna calitate, trebuie sa existe o buna relatie producator de iaurturi – producator de lapte, altfel este dificil sa rezisti pe o piata competitiva, cu consumatori educati, care pretind calitate superioara la preturi optime", spune Natalia Gelstein Kiss.

Cum vede sefa Danone Romania piata de retail din Romania? "Piata de retail din Romania se dezvolta extrem de dinamic, observam o crestere a proximitatii, a formatelor "on the go", dar si modificarea obiectivelor de achizitie, in urma carora solutiile oferite si formatele sunt mai putin diferentiate. In opinia mea, reteta castigatoare este aceea de a avea o oferta clara si valoroasa, urmand si raspunzand in mod eficient trendurilor din partea consumatorilor, creand valoare adaugata si lucrand in stransa legatura cu producatorii printr-un parteneriat deschis".