Iulian Stanciu, CEO eMAG, a spus la Wall-Street 360 ca liderul comertului online estimeaza o crestere de 40% anul acesta. El a punctat si oportunitatile din piata.

Stanciu a fost invitatul lui Vlad Andriescu la emisiunea Wall-Street 360 din saptamana Curieratului si comertului electronic.

eMAG in primele luni ale anului

„Am beneficiat de o crestere generala a consumului. Peste asta vine cresterea ecommerce-ul din total piata de retail si, in plus, rezultatele bune ale investitiilor din ultimii ani prin care am crescut. La numar de produse vandute am crescut aproape de trei cifre“, a spus Stanciu.

„Au crescut foarte mult produsele electrocasnice. Am beneficiat de un trend al cresterii creditarii pentru locuinte. E posibil ca acum sa avem o influenta din cauza legii darii in plata. Zona de telefoane creste foarte bine cu ajutorul smartphone-urilor. Produsele de copiii, unde am lucrat sa avem absolut tot ce e nevoie pentru mamici si copii, indica o crestere spectaculoasa. Cresc si produsele pentru casa si gradina - decoratiuni, mobila, mobilier de gradina, unelte de gradina“, a mai adaugat CEO-ul celui mai mare magazin online din piata.

eMAG estimeaza o crestere de 40%, iar cresterea generata de vanzarile din toate tarile va ajunge la peste 50%.

Performanta marketplace-ului

eMAG nu mai este doar un magazin online, ci o platforma pentru alti comercianti de a-si vinde produsele.

„Ne surprinde placut cam in fiecare zi marketplace-ul. Modelul de business a avut o influenta importanta. Aducem produsele care se vand in masa si le cumparam noi, la care atasam modelul de marketplace. Ar fi greu sa gestionam un milion de produse“, a spus Stanciu.

„Avem 1.500 de selleri, care se apropie din 30% total comenzi in eMAG. Ponderea lor va creste, iar in trei ani vor insemna 50% din business-ul nostru“, a spus Stanciu.

Provocari in comertul online

Iulian Stanciu a punctat si cateva lucruri pe care le-ar dori schimbate sau imbunatatite in ecosistem.

- „Mi-as dori sa se intample cateva lucruri in sistemul bancar in usurinta de a plati cu cardul. Se pune destul de mult accent pe securitate, care genereaza o bucla, iar clientul se gandeste ca e riscant. Ar trebui un focus pe usability, fata de security“

- „Ar fi toata experienta de retur a clientului, pe care si noi trebuie sa o imbunatatim. Avem nevoie la banci, asa cum banii ii proceseaza repede cand platesti, sa-i dea repede inapoi la retur“

- „Avem nevoie pe partea de service o legislatie mai buna. Legislatia acopera segmentul intre noi si consumator, dar intre noi si centrele de service nu este acoperita. Centrele de service nu au raspundere in fata noastra si e o problema care ar trebui reglementata“

- „Se poate creste mult pe partea de curierat si servicii. E o oportunitate mare in piata, avand in vederea cretserea accelerata a ecommerce“.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri