"Aducerea masinilor second hand de peste granita nu mai este rentabila, mai ales in ceea ce priveste motorizarile Euro 2 si Euro 3. De fapt, masinile de import cu aceste specificatii aproape au disparut din ofertele vanzatorilor", a explicat Attila Okanyi, directorul site-ului de oferte auto rulate Autovit.ro, potrivit Mediafax.

La randul sau, Bogdan Axinia, directorul general al portalului Auto.ro, a spus ca ofertele de autovehicule din import au cazut cu jumatate, la 16 - 17% din totalul pietei second hand.

"La sfarsitul anului trecut, inainte de aplicarea noii grile de taxare, a avut loc un boom al tranzactiilor cu masini de peste granita. Dupa acest fenomen, ofertele au scazut la jumatate si s-au stabilzat la acest nivel", a precizat Axinia.

Okanyi a mai spus ca modificarea nivelului taxei de poluare a determinat o tendinta a cumparatorului catre masini mai economice, iar majoritatea tranzactiilor se orienteaza catre motorizari sub 1,6 litri, inclusiv.

"Romanii au inceput sa prefere motorizarile mici. Fata de anul trecut, au crescut semnificativ si ofertele pentru masini cu alimentare hibrida. Nu este vorba de un numar mare de oferte, dar se observa o crestere cu aproximativ 40%", a mentionat reprezentantul Autovit.ro.

Citeste si:

Totodata, el a adaugat ca in cazul masinilor cu motorizari mari, precum SUV-urile, preturile au scazut cu 15% fata de anul trecut, din cauza lipsei cererii si a ofertei mari de pe piata.

Cele mai tranzactionate marci de masini rulate sunt cele germane, respectiv Volkswagen, Opel si BMW, urmate de Ford, Dacia si Skoda.

Valoarea medie a ofertelor pentru masinile second hand este de 7.400 euro.

Anul trecut, in Romania au fost inmatriculate aproape 215.000 de masini second hand, nivel apropiat de cel din 2009.