Reprezentantii producatorilor si furnizorilor auto se asteapta ca vehiculele hibride echipate cu motor electric si masinile mici care consuma putin combustibil vor depasi succesul vinzarilor inregistrate, in prezent, de autovehiculele de lux.

In urmatorii cinci ani, vinzarile de SUV-uri (Sport Utility Vehicles), pick-up-uri si limuzine vor incetini din cauza ingrijorarilor privind fluctuatiile pretului benzinei.

Potrivit studiului realizat de KPMG, 80% dintre cei intervievati estimeaza o crestere a cotei de piata a hibrizilor in urmatorii ani. Numarul lor a crescut cu 6% fata de 2004. Segmentul masinilor mici se bucura de aceeasi incredere in ochii expertilor.

In acelasi timp, doar 35% dintre respondenti au mizat pe o crestere a cotei de piata a autovehiculelor de lux. Increderea in potentialul acestei piete a scazut cu 13%, anul trecut, comparativ cu 2003. Un procentaj similar a fost acordat de sustinatorii segmentului SUV.

Diferente regionale

Mai mult de jumatate dintre reprezentantii companiilor auto din Europa si Asia au declarat ca se asteapta la o urcare a cotei de piata a SUV-urilor. In schimb, doar 6% dintre oficialii nord-americani au inclinat spre cresterea acestui segment in urmatorii cinci ani.

Per ansamblu, nord-americanii s-au declarat mai putin optimisti in privinta potentialului de crestere a sectorului de lux. Asiaticii au fost singurii care au intrevazut o urcare spectaculoasa a pick-up-urilor. Firma de consultanta si audit KPMG a realizat acest studiu la sfirsitul anului trecut. Esantionul a cuprins 140 de directori din cadrul a 35 de constructori auto si 105 furnizori.

Citeste si:

Aproximativ 20% dintre respondenti au declarat ca se asteapta ca masinile economice, din punct de vedere al consumului de combustibil, sa atraga tot mai multi clienti.

„Cresterea preturilor internationale la carburanti dupa producerea uraganului Katrina a lasat o anumita perceptie in mintea consumatorilor“, a spus Betsy Mete, partener in cadrul KPMG.

Liderul GM, in cadere

Potrivit aceluiasi studiu, General Motors va continua trendul descendent inregistrat anul trecut. La sfirsitul primelor trei trimestre din anul trecut, cota de piata a GM a scazut la nivel mondial la 14,6%, comparativ cu 15,4% cit a raportat in 2004. Mai mult de o treime dintre cei intervievati au prezis ca marcile sud-coreene si chinezesti vor avea parte de cele mai mari cresteri ale cotei de piata in urmatorii ani, urmate de brandurile japoneze si cele indiene. Doar 19% dintre ei au sustinut ca marcile nord-americane isi vor mari cota de piata in urmatorii cinci ani.

Europa de Est devine atractiva

China este vazuta ca fiind piata cu cel mai semnificativ potential de crestere. Productia de automobile si componente va urma acest trend, iar constructorii auto isi vor reloca o parte importanta a activitatilor in Asia, America de Sud si Europa de Est. Jumatate dintre cei care au raspuns la acest chestionar au sustinut ca tot mai putine fabrici auto vor fi construite in America de Nord si Europa de Vest in urmatorii cinci ani.