“Accidentele de circulatie in care au fost implicati conducatorii de autovehicule cu masa mai mare de 3,5 tone au scazut in primul trimestru. Au fost inregistrate cu 16 accidente, 5 morti si 11 raniti grav mai putin fata de ianaurie-martie 2010”, a declarat inspectorul de politie Capilnas Augustin – Directia Rutiera din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane, la evenimentul “esti Sofer Profesionist?” organizat de revista Transporter.

Anul trecut in primul trimestru au fost produse 74 accidente grave de catre conducatorii de transport marfuri, public si persoane, in care si-au pierdut viata 27 de persoane si 61 au fost ranite grav.

Numarul accidentelor grave a scazut anul acesta in intervalul ianuarie-martie la 58, au murit 22 de persoane, iar 50 au fost ranite grav.

“Principala cauza a accidentelor produse de aceasta categorie de soferi este viteza neadaptata la conditiile de trafic, drum si meteo. In ianuarie si februarie am inregistrat cele mai multe accidente din cauza poleiului”, a precizat Capilnas.

Citeste si:

Potrivit inspectorului, in prezent mai functioneaza in Romania doar 17 camere de supraveghere si masurare a vitezei de deplasare amplasate pe DN1, care sunt ale Politiei Romane.

“In afara de acestea, mai exista 180 de camere radar care au functionat intre anii 1999 si 2005, ce nu apartin Politiei. Ne dorim sa fie repornite intrucat acestea au scazut numarul de accidente cu circa 12%. Dupa DN1, cele mai multe astfel de camere sunt pe DN7 Bucuresti-Arad”, a spus Capilnas.

Camerele amplasate pe A1 Bucuresti –Pitesti sunt pentru controlul rovignetei si apartin CNADNR (Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania).

Directia Politiei Rutiere are in prezent 5 autoturisme BMW Seria 3 pentru serviciul de insotire al demnitarilor, in jur de 100 de masini VW Passat, 270 de autoturisme Dacia Logan Sedan si 464 masini Dacia Logan MCV cu aparate radar.