Dacia a adus pe platforma de la Mioveni un trenulet electric cu 17 locuri pentru vizite in interiorul unitatilor de productie, insa deocamdata accesul este permis doar angajatilor si familiilor acestora care vor sa vada intreaga fabrica.
Uzina ia in calcul ca pe viitor sa fie deschisa si publicului larg. Traseul complet al unei vizite cu trenuletul dureaza doua ore, iar vizitatorii beneficiaza de un ghid audio cu informatii despre fiecare departament.

Vizita incepe in departamentele Presaj, Caroserie si Montaj General (zone de activitate din perimetrul Uzinei Vehicule Dacia) si continua la Expeditii Vehicule (Directia Logistica Centrala) si la Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia (Motoare, Cutii de viteze TL, Sudura/Presaj/Sasiuri, Aluminiu).
Acest demers face parte din planul de comunicare in intern al companiei.

Departamentul de montaj reprezinta ultima etapa a procesului de fabricatie a unui vehicul si are o suprafata de 45.000 de metri patrati. Aici lucreaza 1.500 de persoane, dintre care 30% sunt femei. Linia de montaj are o lungime de 1,2 kilometri si o capacitate de sustinere a 230 de caroserii in acelasi timp. Productia este de 1.389 de masini pe zi, respectiv 65 de masini pe ora. In mai putin de un minut o masina iese de pe banda de montaj.

Pe linia de montaj aerian sunt montate toate elementele de mecanica sub caroserie, precum grupul motopropulsor (motor, cutie de viteze, radiatoare, puntile fata si spare, esapamentul), iar pe linia de montaj la sol sunt montate toate elementele din interior, scaunele, plansa de bord, parbrizul, centurile de siguranta, ornamentele, farurile.

Departamentul motoare are 450 de salariati, dintre care 23% sunt femei. Cladirea are 23.000 de metri patrati. Aici sunt produse 1.600 de motoare pe zi. Anul trecut au fost produse 247.761 de motoare.


“Multi dintre angajatii Dacia si-au exprimat dorinta de a vizita si celelalte departamente in afara celui in care isi desfasoara activitatea. Aparitia trenuletului permite companiei sa raspunda intr-un mod eficient si sigur cererilor constante de vizite. Astfel, o vizita cu trenuletul ofera vizitatorilor ocazia de a vedea cum se construieste o masina, de la prelucrarea tablei si a pieselor din tabla, la sudura acestora, pana la montajul caroseriei, motorului, cutiei de viteze, parbrizului, capotei, cablajelor, scaunelor, volanului si farurilor”, spun reprezentantii Dacia.

In ultimii opt ani, peste 14 000 de persoane au vizitat uzina. De la lansarea operatiunii cu trenuletul, la sfarsitul lunii iunie, si pana la mijlocul lui octombrie, peste 1.200 de persoane au vizitat uzinele Dacia cu trenuletul, din care aproape 1.000 persoane sunt angajati si membri ai familiilor acestora. Cel mai tanar vizitator are 10 ani, iar cel mai varstnic 83 de ani.

Inainte de existenta trenuletului, vizitele la Dacia erau organizate pe jos. Vizitatorii erau echipati cu incaltaminte speciala de protectie si instruiti pentru a respecta consemnele de securitate. Aparitia trenuletului a sporit confortul si gradul de securitate al vizitatorilor. Limitarea de viteza, de 5km/h, permite o buna vizibilitate a departamentelor vizitate, iar pasagerii se afla in siguranta.

Dacia foloseste deja acest tip de vehicule electrice pe platforma, in scopuri logistice, pentru tractarea bazelor rulante care trasporta diverse componente intre departamente.

1. Sunteti interesat de o vizita la fabrica Dacia de la Mioveni?




In 2010, uzina Dacia a produs 341.408 vehicule. Compania a exportat circa 90% din productie in 60 de tari din Europa, Asia, Africa si America de Sud. In prezent, jumatate din masinile Dacia fabricate sunt Duster. Anul trecut au fost vandute in Romania circa 5.000 de unitati.

Platforma Dacia are o suprafata de 3 milioane de metri patrati, echivalentul a 300 de terenuri de fotbal. Peste 100 de autobuze ofera transport cu loc pe scaun celor 11.200 de angajati de pe platforma Mioveni.

Dacia are 242 de furnizori pentru fabricatie, dintre care 76 sunt in Romania. Doar 5 furnizori sunt in incinta fabricii: Valeo (instalatii de climatizare, cablaje), Johnson Controls (scaune), Euro APS (piese plastice si termoformate), Cortubi (esapamente), Landi Renzo (instalatii GPL).

Investitiile totale realizate de Renault la Dacia se ridica la 1,5 miliarde euro.

Uzina Vehicule Dacia asigura atat productia gamei de vehicule Dacia (Logan berlina, Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-Up, Dacia Sandero si Dacia Duster), cat si fabricarea de piese de schimb.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri