Grupul german Daimler va renunta la fabricarea brandului de lux Maybach, din cauza pierderilor generate si a vanzarilor extrem de mici, automobilul urmand sa fie inlocuit din 2013 de modele mai scumpe din gama Mercedes-Benz clasa S, transmite Reuters.
"Am avut discutii interne ample despre cum putem obtine cel mai mare succes pe segmentul de lux si am ajuns la concluzia ca sansele de vanzare ale brandului Mercedes sunt mai bune decat cele ale Maybach", a declarat directorul general Dieter Zetsche cotidianului german Frankfurter Allgemeine Zeitung, informeaza Mediafax.

Zetsche intentioneaza in schimb sa creasca numarul de modele din clasa S de la trei la sase, pentru a mari volumul vanzarilor, posibil sa il dubleze la 80.000 de masini pe an.

"Nu ar fi potrivit sa dezvoltam un succesor al modelului actual Maybach", a adaugat Zetsche intr-un interviu acordat publicatiei, care va fi publicat integral sambata.

Daimler intentiona ca vanzarile brandului Maybach, relansat in 2002 dupa o pauza de 60 de ani, sa atinga 1.000 de masini pe an, dar acestea au ajuns anul trecut la circa 200 de unitati.

Volkswagen (VW) si BMW au avut mai mult succes pe segmentul superlux, datorita marcilor britanice Bentley si Rolls-Royce.

Analistii din industria auto au sustinut de mult timp ca Maybach nu are o pozitie puternica pe piata.

Vanzarile de automobile Rolls-Royce, fabricate de BMW, au crescut cu 41% in primele noua luni ale acestui an, la 2.441 unitati, datorita pretului mai mic al modelului Ghost.

In cazul automobilelor Bentley, produse de VW, vanzarile au urcat cu 31%, la 4.763 unitati.

Maybach a devenit o asemenea problema de imagine pentru Daimler incat grupul nu a mai publicat in ultimii cativa ani date lunare referitoare la vanzarile brandului, preferand sa prezinte doar statistici anuale.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri