"Situatia in transportul rutier care genereaza astfel de evenimente spune un singur lucru: ca Ministerul Transporturilor nu-si ia in serios treaba legata de organizarea acestei ramuri economice extrem de importante. Transportul rutier este tratat ca o Cenusareasa a economiei nationale", a declarat vineri, la conferinta Mediafax Talks about Transport & Logistics, Constantin Isac, vice-presedinte al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), relateaza Mediafax.

El a aratat ca in acest domeniu este nevoie de reglementari si de respectarea acestora, precum si de gasirea de solutii la problemele care apar in sistem.

Printre solicitarile adresate autoritatilor de catre UNTRR in ultimii doi ani se numara modificarea unei hotarari de Guvern care sa permita reducerea amenzilor, eliminarea taxei de drum la nivel judetean si a celor de tranzit unde nu exista centuri de ocolire, repararea podurilor care leaga drumuri europene sau eliminarea suprapunerilor legislative.

Alte solicitari au vizat cresterea securitatii in transportul de persoane si marfa prin corectarea modalitatilor de obtinere a permiselor si atestatelor si imbunatatirea controlului in trafic.

Reprezentantul UNTRR a afirmat ca transportatorii straini nu sunt tratati similar cu cei romani, nefiind sanctionati pentru abateri, in conditiile in care firmele locale primesc amenzi mai mari decat in tari precum Germania sau Franta.

Citeste si:

Isac a aratat ca este nevoie de extinderea controalelor fiscale la firmele de transport pentru eliminarea concurentei neloiale.

Daca aceste actiuni nu sunt facute "ca la carte", vor aparea "catastrofe" in transportul rutier, a mai spus el.

Un autocar cu turisti romani s-a rasturnat, duminica, intr-o prapastie din Muntenegru, accidentul soldandu-se cu 18 morti si 29 de raniti. Accidentul s-a produs la Grlo, pe o sosea dintr-o regiune montana la 30 de kilometri nord de Podgorica, capitala Muntenegrului.

Anchetatorii muntenegreni au stabilit ca autocarul se deplasa cu o viteza de 80 de kilometri pe ora, aceasta fiind de doua ori mai mare decat limita admisa pentru acest sector de drum, potrivit datelor inregistrate de tahograf, citate de presa locala.