CNADNR a semnat in luna aprilie un contract de 258,2 milioane lei (circa 58 milioane euro) fara TVA cu asocierea Spedition UMB-Tehnostrade, firme detinute de Dorinel Umbrarescu, pentru construirea acestui tronson.
"In contextul actualei crize economice, fondurile alocate de la bugetul de stat pentru obiectivul de investitii Autostrada Brasov-Cluj-Bors nu au putut asigura inceperea lucrarilor pentru sectiunea 3A1 Gilau - Nadaselu km 0+000 - km 8+700, astfel a fost amanata inceperea lucrarilor de executie pana la identificarea si asigurarea fondurilor necesare", a comunicat CNADNR la solicitarea Mediafax.
La licitatia pentru construirea acestui tronson au participat patru companii si noua consortii. Proiectul a fost adjudecat in noiembrie 2012 de asocierea Spedition UMB-Tehnostrade, procedura fiind ulterior contestata la CNSC.
Reprezentantii Companiei de Drumuri precizeaza ca in cadrul acestui contract perioada de proiectare este de sase luni, iar executia lucrarilor va incepe in 2014.
In prezent, la autostrada Transilvania, stadiul lucrarilor pe sectiunile 2B Campia Turzii - Gilau (52 km) si 3C Suplacu de Barcau - Bors (64,5 km) este de 97,1%, respectiv de 50,1%.
"Lucrarile aferente celorlalte sectiuni ale autostrazii, inclusiv finalizarea sectiunii 2B Campia Turzii - Gilau (pusa in circulatie pe o lungime de 52 de kilometri din luna noiembrie 2010) si 3C Suplacu de Barcau - Bors, vor putea incepe dupa identificarea surselor de finantate", mai arata reprezentantii CNADNR.
In prezent nu exista alti constructori selectati sau contractati pentru lucrari la aceasta autostrada, iar CNADNR nu are in derulare alte proceduri in acest sens.
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine, Dan Sova, declara la finele lunii iunie ca Autostrada Transilvania poate fi realizata doar prin concesiune, fiind exclusa o finantare din fonduri europene.
Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana in 2012.
Contractul a suferit in decursul timpului mai multe modificari, fiind reziliat in mai 2013, statul roman urmand sa plateasca companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.
Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul autostrazii de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent.