Eddie Schwartz, vicepresedintele solutiilor de securitate divizia de business a operatorului telecom Verizon, apreciaza ca industria securitatii cibernetice este la 40 de ani de maturitate, iar in prima parte secolului 21 ne vom astepta la o crestere exponentiala a atacurilor de acest gen.

“Toti marii producatori de automobile lucreaza in prezent la dezvoltarea de masini autonome. Pentru a fi conduse singure, automobilele trebuie sa comunice intre ele, iar acest lucru nu se poate realiza fara un principiu al securitatii care sa stea la baza masinii, in asa fel incat ele sa se recunoasca pe sosea”, a declarat Schwartz, intr-un interviu acordat The Guardian.

El apreciaza ca pentru un milion de de aplicatii destinate automobilelor care se conduc singure, exista un milion de probleme de securitate si spune ca pana si automobilele obisnuite pot fi tinta unor atacuri venite din partea hackerilor.

Citeste si:

In luna august anului trecut, o echipa de cercetatori a demonstrat ca se pot infiltra in sistemele unor automobile Ford si Toyota Prius si pot actiona franele, volanul sau pot accelera prin intermediul unul laptop conectat la masina.

In anul 2011, o alta echipa de cercetaoti a reusit sa patrunda in sistemele unor automobile prin intermediul bluetooth, a traficuluid e date mobile, chiar si printr-un fisier audio actionat de pe cd-player.

Din analiza sefului de securitate, riscul viitoarelor masini este mult mai ridicat.