Un raport recent de securitate cibernetică arată cât de simpli în gândire sunt cei care ocupă pozițiile de CEO în diverse firme, dar și proprietarii de afaceri, când vine vorba de complexitatea parolelor pe care le folosesc.

Ne-am putea gândi că sunt și ei oameni, că sunt foarte ocupați cu multe alte aspecte al afacerilor lor, dar gândiți-vă că un cont de email de firmă spart poate compromite date valoroase legate de companie, bunăstarea a mii de angajați și așa mai departe. Nu mai spunem de averile personale și, de ce nu, compromiterea imaginii acestor indivizi. Nu e ca și cum nu avem cu toții email-uri pe care preferăm să le ștergem cu prima ocazie care se ivește.

Cercetarea a fost realizată de cei care administrează managerul de parole NordPass (prin IFLScience), aceeași care indicau în 2020 că parolele cele mai frecvent utilizate de publicul larg erau numere secvențiale precum „123456”, „picture1” și da, ați ghicit: „parolă”.

„Tiffany” nu este o parolă foarte bună!

Dacă vă așteptați ca lucrurile să fie diferite în rândul celor care ocupă poziții de CEO, directori generali și chiar proprietari de firmă, să știți că vă înșelați.

Studiul de la NordPass arată că sunt foarte mulți manageri care folosesc nume de persoane, ceea ce nu ar fi o problemă în sine, dar frecvența lor este descurajantă. „Tiffany” a fost depistată în 100.534 de cazuri în parolele au fost sparte; urmată de „Charlie” cu 33.699, de „Michael” în 10.647 de cazuri și „Jordan”, de 10.472 de ori.

Raportul clasifică, de asemenea, creaturile și animalele mitice ca unele dintre cele mai importante parole care au căzut pradă hackerilor. „Dragon” a fost văzut de 11.926 de ori, iar „maimuța” apare la 11.675.

Cei de la PCGamer au vorbit cu un inginerul în asistență IT, Ash Smith, care recomandă companiilor să ia în considerare distribuirea de parole generate aleatoriu pe măsură ce se creează conturi noi. Dacă nu folosiți generatoare de parole grele, expertul recomandă crearea unei parole formată din trei cuvinte diferite, pe care fiecare și le poate aminti foarte ușor.

Ca exemplu, gândiți-vă la o parolă de genul „ȘtefanCelMare”, „VăleniiDinDeal” sau altele. Cu siguranță, în unele cazuri veți fi obligați să folosiți și anumite caractere speciale și/sau numere, dar puteți pleca de la o structură de acest gen, care vă va ajuta să vă amintiți cu ușurință parola aleasă.

Când vorbim de parole pe diverse site-uri sau conturi de email pe care le accesați dintr-un browser de internet, creați o parolă foarte complexă pentru contul din browser-ul pe care-l folosiți (Chrome, Mozilla etc) și lăsați administratorul de parole din browser să genereze pentru voi parole foarte complexe. Voi veți fi nevoiți să vă amintiți doar o singură parolă.

Evident, recomandarea este aceea ca parola principală să fie cu adevărat complexă și să o păstrați undeva în siguranță, nu scrisă pe un bilețel pe care-l lăsați la îndemâna altora.

Cercetarea este destul de îngrijorătoare și arată foarte clar că majoritatea breșelor de securitate nu sunt rezultatul unor acțiuni de hacking elaborate ci rezultatul unor alegeri extrem de simple a unor parole ușor de intuit și de spart.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri