Intr-un discurs in fata membrilor Comisiei pentru Afaceri Economice din Adunarea Nationala franceza, Ghosn a confirmat ca Renault intampina dificultati in Rusia, a doua mare piata auto din Europa, dupa cea din Germania. "Urmarim cu atentie situatia din Rusia, deoarce intampinam dificultati. Renault este cel mai mare producator auto strain din Rusia, dar pentru moment, nu avem nici un disconfort major in privinta afacerilor pe aceasta piata, care are un potential foarte mare de crestere", a declarat Ghosn, citat de AFP, scrie Mediafax.

Presedintele Renault a adaugat ca Rusia ramane o piata profitabila pentru compania franceza, in ciuda scaderii marginilor de profit din cauza recesiunii economice si financiare. "Sigur, daca situatia se va deteriora, impactul asupra Renault ar fi unul semnificativ. Speram ca nu va fi cazul", a afirmat Ghosn.

Vanzarile de masini noi de pe piata din Rusia au scazut cu 25,8% in august, dupa un declin de aproape 23% in luna anterioara, afectate de sanctiunile economice impotriva Rusiei impuse de SUA si de statele din Uniunea Europeana. Rubla s-a depreciat, preturile de import pentru automobile si componente auto au crescut, iar cererea de consum a scazut, mai ales in contextul majorarii dobanzilor la imprumuturi, tot ca o consecinta a sanctiunilor externe.

Pentru alianta Renault-Nissan, declinul pietei auto din Rusia a coincis cu preluarea, la finele lunii iunie, a participatiei majoritare in compania AvtoVAZ, cel mai mare producator auto de stat local. Vanzarile Lada, principalul model produs de AvtoVAZ, au scazut cu aproape o treime in august.