Autoritatile chineze au aplicat o amenda de 249 milioane de yeni (31,4 milioane de euro) unei companii mixte creata de Audi, divizie a constructorului german Volkswagen, si compania chineza FAW Group, pentru manipularea preturilor, relateaza MarketWatch, care citeaza agentia de presa chineza Xinhua.

Amenda este egala cu 6% din veniturile pe care Audi le-a obtinut anul trecut de la subsidiara sa din China, situata in provincia Hubei, informeaza Mediafax. Potrivit rezultatelor anchetei, subsidiara Audi s-a inteles cu distribuitori auto locali sa creasca preturile automobilelor si ale componentelor auto, restrictionand sau chiar eliminand un mediu competitional normal pe aceste segmente de piata.

"Procedurile Audi de administrare a vanzarilor si a structurilor de distributie vor fi imbunatatite pentru a evita incidente similare pe viitor", se arata intr-un comunicat al companiei germane. Tot joi, subsidiara din Shanghai a Chrysler a fost sanctionata cu o amenda de 31,7 milioane de yeni (aproape 4 milioane de euro) pentru ca s-ar fi inteles cu o serie de distribuitori locali ca acestia sa ceara un anumit pret pentru masinile si componente auto produse de Chrysler.

Citeste si:

In replica, reprezentantii Chrysler au declarat ca "respecta si accepta" decizia autoritatilor antitrust. Autoritatile chineze au lansat recent o serie de investigatii asupra practicilor companiilor auto straine pe piata locala, inclusiv asupra modalitatii in care acestea stabilesc preturile pentru componentele auto si pentru serviciile post-vanzare.

Pe de alta parte, tot mai multe companii straine se plang despre felul in care oficialii chinezi aplica legile anti-monopol, acuzand autoritatile locale de tratament discriminatoriu.