Dupa ce modele de nivelul lui Ferrari F430 sau al lui Porsche Carrera GT nu au putut fi omologate in Statele Unite din cauza criteriilor inedite care vizeaza pozitionarea airbag-urilor, un alt supercar se confrunta cu acelasi tip de probleme.

Este vorba de masina tuturor superlativelor, Bugatti Veyron, care nu este dotat cu echipamente de siguranta conforme legislatiei americane. Aceasta stipuleaza faptul ca airbag-urile trebuie sa “recunoasca” prezenta copiilor sau a persoanelor mici de statura pe scaunele anterioare pentru a se activa corespunzator si pentru a limita astfel consecintele grave ale unui accident.

Daca nu va fi gasita o solutie in diferendul iscat intre VW/Veyron si NHTSA, organizatia nord americana care omologheaza autovehiculele in Statele Unite, Veyron va ramane la stadiul de masina de circuit. Problemele sunt pana la urma de ordin financiar, o revizuire a pozitiei airbag-urilor putand majora pretul unui exemplar cu cel putin 10%. In plus, modelul nu va putea fi achizitionat peste ocean decat peste doi ani, timp in care inginerii constructorului vor putea remedia problema.

In momentul interzicerii lor ca masini de strada in Statele Unite, constructorii lui Ferrari F430 si ai lui Prosche Carrera GT au fost nevoiti sa reduce numarul total de exemplare produse la nivel mondial de la 1500 la 1270 de exemplare, astfel ca viata lui Veyron ar putea fi mai scurta decat se preconiza initial.

Oricum, masurile de siguranta cerute de NHTSA sunt foarte interesante avand in vedere faptul ca vorbim, totusi, de o masina de 1.100.000 de euro si de o tara in care se inregistreaza 27 de morti zilnic din cauza armelor de foc care se vand liber pe piata Statelor Unite.