"Au fost depistate incoerente inexplicabile privind stabilirea nivelului de dioxid de carbon, situatie care poate afecta aproximativ 800.000 de masini. Conducerea VW va initia imediat un dialog cu autoritatile responsabile privind consecintele acestor concluzii", a transmis Grupul auto Volkswagen, conform agentiei Bloomberg, citata de Mediafax.

Costurile de remediere a defectiunilor sunt estimate la circa doua miliarde de euro, precizeaza compania auto germana. Volkswagen nu ofera informatii specifice despre motoarele afectate de noile probleme tehnice.

Grupul auto german a alocat deja 6,7 miliarde de euro pentru eventuala solutionare a problemelor tehnice depistate la 11 milioane de masini dotate cu un soft ilegal pentru manipularea emisiilor.

Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) a anuntat luni extinderea investigatiei in cazul grupului auto Volkswagen, acuzat ca a folosit dispozitive de manipulare a emisiilor si la motoare diesel mai puternice, ale unor modele SUV Audi si Porsche. Suspiciunile se refera la motoare diesel cu capacitatea de peste 2.000 de centrimetri cubi instalate pe circa 10.000 de vehicule Porsche, Audi si alte marci ale grupului VW vandute in Statele Unite incepand cu anul 2014. Este vorba de modelul Volkswagen Touareg 2014, Porsche Cayenne 2015, Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L, si Q5 2016.

Citeste si:

Grupul auto Volkswagen a respins noile acuzatii ale autoritatilor americane.

Volkswagen a anuntat la sfarsitul lunii septembrie ca circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit dupa ce Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) a acuzat VW ca a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA in materie de emisii, expunand cetateni americani la gaze poluante.

Constructorul auto german ar fi instalat un software special in calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen si Audi. Dispozitivul este programat sa activeze un sistem de filtrare completa a particulelor doar in timpul testelor oficiale pentru emisii.

Dupa teste, adica in situatiile generale de functionare a motorului, dispozitivul dezactiveaza sistemul de filtrare a particulelor, sustine Agentia americana pentru Protectia Mediului. Potrivit anchetei initiale a autoritatilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au incalcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle si Golf, precum si modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 si modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce in eroare sistemele de masurare a noxelor. In Europa, probleme similare au fost semnalate si la alte marci ale grupului VW.