Studiul compara automobilele diesel clasice cu hibridele pe benzina care, pe langa motorul cu combustie interna, pot fi propulsate si de un motor electric. Termenul "hibrid" provine din biologie, unde desemneaza un organism format din doua elemente cu totul diferite.

Studiul just-auto arata ca, desi hibridele pe benzina consuma in medie cu 15% mai putin decat automobilele diesel clasice, dezavantajul tine de pretul mult mai mare al automobilelor pe benzina - pret justificat de complexitatea motorului electric. Diferenta de pret este de cateva mii de euro si face ca economia de combustibil oferita de masinile pe benzina sa nu mai conteze pentru clientul care vrea un raport calitate - pret cat mai bun.

Cercetarea just-auto a aratat ca hibridele pe benzina vor deveni o alternativa viabila cand diferenta de pret dintre ele si masinile diesel clasice va fi echivalenta cu diferenta de costuri dintre automobilele diesel si cele pe benzina.

Singurul hibrid pe benzina comercializat si la noi este modelul Toyota Prius, model care consuma cu 40% mai putin decat automobilele din clasa lui, care nu au si motor electric. Prius are un consum mai mare de combustibil in oras decat pe autostrada, insa preturile lui variaza intre 31.500 si 33.000 de euro, cu cateva mii de euro peste pretul unui automobil din aceeasi clasa, dar fara motor electric.

Toyota Romania si-a propus sa vanda in urmatorul an cel mult 100 de unitati Prius. in Europa, japonezii vor sa vanda 25.000 de Prius, ceea ce ar insemna doar 0,1% din piata europeana. Automobilele diesel castiga teren in Europa, iar in acest an se asteapta ca acestea sa depaseasca la numar de unitati vandute masinile pe benzina.

Citeste si:

Diesel-urile au cel mai mare succes in tarile unde diferentele de pret intre benzina si motorina sunt cele mai mari, ca de exemplu Franta. in Romania, in primele zece luni, 39,7% dintre masinile noi vandute au fost diesel. La automobilelede import ponderea diesel-urilor este de 49,6% din total.

Tinta propusa de Toyota pentru Prius arata ca, pentru moment, hibridele pe benzina nu sunt o solutie viabila din cauza pretului ridicat. Oficialii niponi au accentuat acest lucru, adaugand ca Prius nu e un model cu care Toyota sa obtina volume ridicate de vanzari, ci unul care se adreseaza oamenilor foarte educati - clientii care, cand isi cumpara o masina, se gandesc si la protejarea mediului inconjurator - dat fiind ca Prius e una din masinile cu cele mai scazute emisii poluante.

Solutia cea mai potrivita ar fi, in opinia britanicilor de la just-auto, lansarea pe piata a hibridelor pe motorina - masini care pot fi propulsate de un motor electric combinat cu unul diesel. Avantajul tine de combinarea economiei oferite de motorul electric cu consumul mai redus al propulsorului pe motorina.

Concernul francez PSA Peugeot-Citroen este primul constructor european care intentioneaza sa produca in serie astfel de masini. Francezii cred ca pana in 2010 vor putea lansa hibride pe motorina care sa coste in medie cu numai 2.000 de euro mai mult decat un automobil diesel clasic. Producatorul considera ca la acest pret, hibridele pe motorina ar fi o alternativa viabila la automobilele diesel existente in prezent.

Pagina de internet just-auto.com apartine uneia dintre cele mai importante edituri care publica stiri, analize si rapoarte despre industria auto mondiala.