“In prezent aceste masini sunt capabile sa parcurga o distanta de 150 de kilomteri fara interventia soferului, in 2010 aceasta distanta se va mari la 1500 kilometri, iar in 2020 vor putea parcurge singure 1,5 milioane kilometri ”, a declarat profesorul american Sebastian Thrun, de la Stanford University .Acesta face parte din echipa DARPA (US Defense Advanced Research Projects Agency) organizatie care se afla sub tutela Pentagonului si sta la baza a numeroase descoperiri tehnologice importante, cum ar fi internetul.

DARPA a organizat incepand cu 2004 un concurs intre automobile care se pot deplasa fara sofer pe un anumit traseu si evita obstacolele ce la apar in cale. Agentia a oferit in 2006 un premiu de doua milioane dolari pentru automobilul prezentat de universitatea Stanford, masina care a parcurs fara sofer un traseu de 212 kilometri organizat pe un circuit special in desert.

Cercetatorul preconizeaza ca “zece ani mai tarziu aceste masini vor domina majoritatea drumurilor si vor depasi oamenii din punct de vedere al capacitatii de conducere “, mai scrie AFP, potrivit NewsIn. Cele mai noi masini robotizate , masini capabile sa se adapteze singure la modificarile traseului, in timpul condusului, vor fi testate in noiembrie 2007 la concursul organizat de DARPA. La intrecere se va simula pentru prima data condusul in oras pentru aceste automobile robotizate.

Citeste si:

Sebastian Thrun afirma ca in producerea acestor masini total automatizate, “scopul tehnologic urmarit este acela de a programa masina sa reactioneze singura la schimbarile de mediu, sa le inteleaga si sa anticipeze aparitia unei probleme “ El a mai adaugat ca ' in proportie de 99% condusul este usor, insa restul de 1% este extrem de greu de stapanit'.

Sebastian Thrun va participa la concursul DARPA cu un prototip Volkswagen Passat, numit “ Junior”, ale carui frane, acceleratie si directie sunt controlate de un calculator. Junior este prevazut de asemenea cu un laser pozitionat pe bara de protectie , un radar si un sistem de navigatie globala.