Grupul Renault isi bazeaza constructia modelului Logan pe convingerea ca este nevoie de automobile simple chiar si in tarile dezvoltate, iar ideea este de a vinde o masina ieftina, simpla, functionala, dar fara valoare adaugata, au declarat oficialii Renault la lansarea Logan in India.

"E o nevoie globala de masini simple chiar si in tarile dezvoltate", a spus potrivit NewsIn, Carlos Ghosn, CEO al aliantei Renault Nissan. El a precizat ca o masina simpla nu insemana neaparat masina de dimensiuni mici, iar "o masina cu cost redus nu e neaparat de proasta calitate, ci una foarte functionala, dar fara valoare adaugata".

Vice-presedinte pentru produs, strategie si planning la Renault, Patrick Pelata, a sdeclarat ca filosofia Logan este simplitatea si a adaugat ca multi clienti din Europa de Vest vor o masina simpla, fiabila si de incredere, in locul uneia sofisticate.

Citeste si:

Oficialul Renault considera ca Logan a iscat un fals razboi in industria auto. "Stim ca Toyota si Hyundai sustin ca vor dezvolta masini foarte ieftine, insa nu stim ce si unde", a subliniat Pelata. Grupul Renault a inceput recent productia modelului Logan cu volan pe partea dreapta in India si vrea sa produca anul acesta 50.000 de unitati.

Logan e produs in prezent in Romania, Rusia, Columbia, Maroc, India si Iran. Iranul este una dintre pietele cu cel mai mare potential pentru grupul francez, deoarece in prima saptamana de comenzi, 85.000 de iranieni au platit un avans si s-au inscris pe liste. "in Iran, cererea e cu 30 - 50% peste cat putem noi oferi. E o afacere riscanta, dar sa fii un bun antreprenor e riscant. Renault este bine pregatita pentru Iran, si nu cred ca ne poate impiedica vreun motiv politic sa facem ce ne-am propus", a mai spus Pelata.

Renault ar trebui sa ajunga in Iran la o productie anuala de 300.000 de unitati, iar in 2009, grupul si-a propus sa produca in lume peste 7-800.000 de masini Logan. Anul trecut s-au vandut pe plan mondial 248.000 de unitati, iar tinta pentru 2007 este de 400.000 de unitati.