Raportul subliniaza ca principalele piete de desfacere europene sunt Germania, Italia, Franta, si Marea Britanie.

In primul semestru al acestui an, au fost inmatriculate 846.887 noi VW-uri pe teritoriul Europei, rivalul cel mai apropiat fiind Opel/Vauxhall cu un un numar de 727.933 unitati vandute. Ford vine din urma cu un total de 702.161 unitati, top 5 fiind completat de Renault cu 656.188 si de Peugeot cu 611.952 .
Pe segmentul premium, mai disputat ca niciodata, Mercedes s-a impus cu 374.341 de unitati, cu doar 21.000 de unitati peste cele 353.227 vandute de Audi. Distanta dintre locul doi si locul trei este infima, BMW cu cele 352.480 de unitati amenintand locul secund detinut de Audi.

Exprimat in cresteri procentuale, Honda este campionul topului de pe piata europeana, noile modele Civic si CR-V contribuind la o crestere de 17,3 % fata de aceeasi perioada a anului precedent, japonezii insumand un total de 169.546 modele noi inmatriculate. Perdantii pe piata europeana, din punct de vedere al scaderii vanzarilor fata de perioada ianuarie – iunie din 2006, sunt Smart, cu o scadere de 31.3%, Jaguar cu 21% si Nissan cu 13,3%.

Cu 1.543.770 de automobile noi inregistrate in Iunie 2007, piata europeana a avut o usoara crestere de 0.7% compartiv cu luna iunie 2006. Aceasta crestere a fost posibila datorita noilor state membre care prin plusul de 19.360 de unitati , 21.1% in procente relative, au compensat minusul de de 8.380 de unitati inregistrat in statele din vest.

Citeste si:

Conform raportului, comparand luna iunie 2007 cu aceeasi luna a anului precedent, Italia si Marea Britanie sunt cele mai de succes piete vestice cu cresteri de 8%, respectiv 1,5%. In Germania inmatricularile au avut de suferit, scazand cu 7%, datorita cresteri TVA-ului in aceasta tara, in luna ianuarie. Franta si Spania, de asemenea, au inregistrat scaderi de 3.2% respectiv de 0.7%.

Cifrele cumulate pe primul semestru confirma tendinta crescatoare a pietelor din Italia si Marea Britanie, +6,5% respectiv +2% , pe cand Germania, Franta si Spania s-au confruntat cu rezultate diminuate cu 9,2%, 2,6% respectiv 1,6% , fata de cele inregistrate in primul semestru al anului trecut.

Avantul economic inregistrat de noile state membre s-a reflectat si in inmatricularile de automobile noi in primul semestru, cu 14,8% mai mult decat in primul semestru al lui 2006. Si luna iunie a fost mai prolifica comparativ cu aceeasi luna a anului trecut, performerii in materie de cresteri fiind Romania cu 56.1%, Letonia cu 38.7% si Lituania 37.1%. La polul opus se afla Ungaria si Slovacia cu rezultate semestriale negative -11,5% respectiv -1,5% .

Conform A.C.E.A., in Romania inmatricularile de automobile noi in luna iunie au fost de 32.679 unitati iar valoarea de pe primul semestru este de 143.441 unitati