Numarul doi la nivel european in industria producatorilor de autoturisme a declarat ca marja operationala a crescut la 2,9% de la 2% in 2006. Firma si-a facut publica tinta de 3,5% pentru anul 2008.

Profitul operational in 2007 a fost de 1,75 miliarde euro (2,55 miliarde dolari), fata de 1,12 miliarde euro in 2006, si o estimare medie a analistilor de 1,48 miliarde. Profitul net a fost de 885 milioane euro, in crestere fata de 183 milioane euro si sub estimarile de 910 milioane euro.

Directorul executiv, Christian Streiff, a stabilit in luna februarie a anului trecut un plan de recuperare pentru grup, ce presupunea o marja operationala de 5,5-6% pentru 2010. Compania a declarat ca rezultatele pentru anul 2007 au fost in ton cu tintele pentru anul 2010, adaugand ca marja operationala pentru a doua jumatate din 2007, de 3,1%, a fost peste tinta propusa.

Citeste si:

Peugeot Citroen a declarat ca imbunatatirile profitului se datoreaza reducerilor de costuri si imbunatatirilor la preturi si volumului de masini vandute. Compania a castigat 932 milioane euro in 2007 datorita reducerii costurilor, iar cresterea vanzarilor a adaugat inca 355 milioane euro.
Insa costurile la materiale au erodat aceasta suma cu 285 milioane euro.

In Europa Occidentala, piata de automobile este asteptata sa scada usor, potrivit companiei.
Cu toate astea, in pietele strategice din Europa de Est, Mercosur, China si Rusia, Peugeot a estimat o crestere de peste 10%, usor sub cea din 2007.

Sub aceste conditii, grupul a declarat ca-si va mentine tintele privind vanzarile intre 3.550.000 si 3.650.000 vehicule pentru 2008, ceea ce reprezinta o crestere a volumului cu 5%. Potrivit companiei, cresterea ar trebui sa fie mai puternica in a doua jumatate a anului, datorita noilor autoturisme lansate.