Saptamana trecuta, Renault a achizitionat 25% din grupul Avtovaz pentru un miliard de dolari, dupa cum a declarat Serghei Tchemezov, directorul general al companiei de stat rusesti, Avtovaz.

Aceasta tranzactie a aparut ca o alianta intre Renault, Nissan si Avtovaz, care reprezinta a treia mare putere in domeniul industriei de automobile, dupa General Motors si Toyota.

“Renault si Nissan vor accelera procesul de intinerire a brandului Lada in Rusia, nu il vor lansa prin propriile lor produse”, a declarat Paul Newton, analist la Global Insight. “Estimam ca necesitatea evidenta de produse si tehnologie noua a Lada va da nastere unei relatii pozitive intre cumparator si compania achizionata”, a adaugat acesta.

Producatorul rusesc de automobile, Avtovaz, spera ca pana in 2015 sa-si dubleze vanzarile – peste 1,5 milioane de masini.

Alianta va promova si proteja marca inregistrata a Lada, care ar trebui sa fie automobilul tuturor rusilor, dupa cum afirma Sergei Chemezov, directorul companiei Rostekhnologia, care detine 75% din Avtovaz.

Avtovaz obisunia sa detina 70% din productia de masini din Rusia, insa lucrurile s-au schimbat in ultimii ani.

Tehnologia adusa de cei de la Renault este inovatoare, iar schimbarile sunt vizibile pe strazile moscovite. In provincie, traficul ramane la acelasi stadiu, insa el se afla in crestere in marile orase, unde nu mai sunt locuri de parcare de ajuns pentru toti locuitorii proprietari de masini.

Piata de automobile din Rusia a inregistrat anul trecut o crestere de 34% la nivelul spatiilor destinate pentru parcari, potrivit PricewaterhouseCoopers, intrecand China si India.

Pana la sfarsitul anului trecut, Rusia va lua locul Germaniei, devenind cel mai mare producator de automobile din Europa, este de parere Paul Willis, director al Kia Motors Europe.

Pentru sase producatori de automobile din Asia, Rusia a devenit numarul unu in preferintele lor ca piata de desfacere a produselor in Europa, potrivit Automotive News Europa.

Citeste si:

Toyota, Nissan, Kia, Lexus, SsangYong si Subaru deja vand mai multe masini in Rusia decat in alte tari ale Europei. Mazda si Suzuki ar putea urma exemplul acestor companii de automobile.

In multe parti ale Rusiei, showroomurile producatorilor locali reprezinta un loc obisnuit, de accea este evident faptul ca locuitorii acestei tari prefera masinile straine decat pe cele ale lor.

Vanzarile de masini straine au crescut cu 65% anul trecut, numarul de autovehicule vandute fiind egal cu doua treimi din totalul de masini achizionate in Rusia.

In consecinta, brandurile non-rusesti au determinat ca vanzarile brandurilor nationale sa scada de la 44% in 2006 la 32% anul trecut.

Ceilalti producatori de automobile de top din Rusia, in afara de Avtovaz, au si ei parteneri straini - Severstal-Auto lucreaza impreuna cu Fiat, SsangYong si Isuzu, iar Gaz colaboreaza cu Magna, furnizorul sau canadian.

Rusia nu este doar o piata uriasa in care preturile cresc. Companii precum General Motors, Ford, Toyota si Suzuki sunt disperate sa produca acolo unde costurile sunt scazute si cererea mare, si tocmai de aceea au investit sute de milioane de dolari in branduri cu capacitate ridicata in fabrici din St Petersburg.

Drept urmare, Rusia devine cel mai mare producator de autovehicule din Europa, asa cum este Detroit pentru Statele Unite.

Renault este un producator francez de automobile, furgonete, autobuze, tractoare si autocamioane. Compania mai este cunoscuta pentru modul revolutionar de design, pentru numeroasele progrese tehnologice (inclusiv cele ce privesc siguranta pasagerilor si a pietonilor) si pentru motoarele folosite in competitiile sportive.